یادداشت مدیرعامل خانه تئاتر درباره این خانه

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شهرام گیل‌ آبادی که به تازگی مدیرعامل خانه تئاتر شده در یادداشتی نوشت:

با خودم قرار گذاشته بودم فعلا کار اجرایی انجام ندهم. تئاتر برای من یک معرفت است. حکمتی که در حلقه مهر خانواده تئاتریم یافتم در هیچ جا پیش رویم نقش نبسته است.

از کودکی که شاید ناخواسته به سمت زمینه الهی وجودم گرایش پیدا کردم هیچ گاه فکر نمی‌کردم روزی باید مدیریت صنفی را به عهد بگیرم که مظلومیت تاریخی بسیاری را متحمل شده است.

این خانواده همواره برای آگاهی بخشی فکری جامعه خود پیش آهنگ بوده است. تئاتر هنر درد است. تئاتر برای هرجامعه‌ای تجسم تفکری شجاعانه است.

جوامع پیشرو پویش‌های نمایشی را برای ابراز نظرات موافق و مخالف،معرفت‌اندیشی، نقد، تحلیل، صداهای فروخورده، آموزش، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و…پذیرفته و به آن ارج می‌نهند. تئاتر یکی از مظاهر نواندیشی وتوسعه جوامع بشری است.

خانه تئاتر عزت‌مند است

سنت تئاتری از هزاران سال قبل تاکنون فریاد روشن بینی فکری را با خود داشته که بشر را به سمت شناخت به پیش رانده است. بشر همواره خود را در آینه تئاتر دیده، لمس کرده و زمینه تزکیه را در خود به وجود آورده است. تئاتر همه انسان‌های خدا را با زمینه‌های یادگیری سمعی،بصری و هیجانی در خود به فراگیری دعوت می‌کند.

هنر تئاتر به آدم‌ها همکاری و اندیشه‌ورزی جمعی را می‌آموزد. می‌آموزد باید برای آزاده زیستن و صدای مردم بی‌صدا بودن فلسفه و پارادیمی الهی داشت.

امروزه جامعه ما در تند بادهای عصراکنون بیش از هر چیزی نیاز به بیان صداهای مختلف دارد. تئاتر با تمام مظالمی که بر تن نحیف اما عزتمند خود تحمل کرده است می‌تواند اریکه رشد فکری جامعه خود باشد. فهم و توجه به این موضوع نیاز به حقگرایی و حق باوری نهادهای قدرت دارد. این روزها مردم زخمهای ناعدالتی تاریخی برپیکره تئاتر کشور را باحضور خود در تماشاخانه‌ها التیام می‌دهند.

اما خانواده عزتمند تئاتر کشور آمادگی روحی و فکری پیش‌آهنگی توسعه در حوزه‌های بسیاری را دارد. مسئولین باید بدانند سرمایه‌گذاری شجاعانه و بدور از بزدلی روی این بخش می‌تواند یکی از محورهای نجات‌بخش جامعه امروز و حرکت به سمت توسعه یافتگی بیشتر باشد.

هراس تاریخی از حرف مردم درنگاه سیاستمداران جز انباشت مطالبات فکری و متراکم کردن حرف‌های منطقی مردم چیزی بیشتر در برندارد.جامعه تئاتر می‌تواند بهترین محمل را برای بیان حقایق پنهان وپیدای مردم خود به وجود بیاورد.این محمل امن‌ترین راه برای پیدایش گفتمان رشد این سرزمین می‌تواند باشد.اگر خلاف نظر خودم به کار مدیریت بازگشتم فقط برای خدمت به خانواده بزرگ تئاتر بود.خانواده‌ای سرافراز که در حلقه مهر آن قدکشیده و بزرگ شده‌ام.

پایان پیام

کد خبر : 96978 ساعت خبر : 8:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96978
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات