چرا خنداننده شو را نقد می‌کنیم؟

پایگاه خبری گلونی از ابتدای برنامه خنداننده شو تلاش می‌کنه تا اجراها رو نقد کنه و این کار رو در جهت فرهنگسازی درست در مسیر اجراهای کمدی انجام می‌ده. چیزی که تو نقد جایی نداره مسئله خصومت شخصیه و همه بچه‌های تیم ما سعی کردن برادرانه و خواهرانه هر اون چیزی که برای اجرای بهتر می‌شه مثل پیشنهاد به کمدین‌ها ارائه داد رو در اختیارشون بذارن.

نقد برنامه‌های بولد سازمان جز رویکرد و برنامه روتین ما تو پایگاه خبری گلونیه.

ترازوی حمایت‌های مردمی از نقد

علاوه بر این حمایت مردمی هم باعث می‌شه تا متوجه بشیم مسیر رو درست می‌ریم یا نه و هر جا شبهه بی‌انصافی به‌وجود بیاد با همون هشدار مردمی راه دیگه‌ای رو انتخاب می کنیم که خوشبختانه تو این مسیر کفه پیشنهادات دلگرم کننده و حمایت مردم همیشه از انتقادات بدون دلیل منطقی سنگین‌تر بوده.

نقش تریبون مهم خندوانه

خنداننده شو و تریبون خنداونه یه سکوی بزرگ پرتاب برای کمدین‌هاست که قراره احترام گذاشتن به دغدغه مخاطب و سبک اجرای منطبق بر اخلاق حرفه‌ای رو باید از همین‌جا یاد بگیرن.

هرچند در کمدی مدرن گاهی رعایت این اخلاق خیلی بولد و پررنگ نمی‌شه اما باید بدونیم که اعتراضات مجازی که به برخی از اجراها و شوخی‌های جنسیتی و آداب کمدی در سال گذشته صورت گرفته ما رو مصمم کرده که این مسیر روبا جدیت دنبال کنیم.

این جدیت و توام با دوستی و احترام نشون‌دهنده حمایت ما از طرز تفکر سازندگان این برنامه و کمک به بهتر شدن اجراها با کمترین پِرتی و حاشیه‌است.

توهین ممنوع

کمدی و طنزی که قراره شائبه توهین و تحقیر جنسیتی و قومیتی توش باشه طبعاً نمی‌تونه راه خودش رو پیدا کنه و مخاطب باهوشی که وقت و هزینه و حجم اینترنت و نصب اپلیکیشن رو پای این اجراها می‌ذاره انتظار داره باهاش با احترام رفتار بشه.

کمدی‌ها و اجراهای سخیف در نهایت خوراک موج‌ها و کمپین‌ها خواهند شد و برای همین ما در پایگاه خبری گلونی تلاشمون اینه‌ که تجربیات طنز کلامی و موقعیت خودمون رو در قالب انتقاد به بچه‌ها منتقل کنیم. تا راهی که قراره خندوانه برای علاقه‌مندان استندآپ باز کنه از یک مسیر امن و تماشاگر پسند بگذره.

برچسب نزنیم

به امید روزی که دست‌های دوستانه‌ای که به سمتون دراز می‌شه رو بدون پیش‌فرض‌های ذهنی منفی بسپریم و برچسب زدن روی عقاید انتقادی که با احترام مطرح می‌شن رو تموم کنیم و تعامل با جامعه رو از همین دیالوگ‌های کوچیک ولی اثربخش شروع کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 96994 ساعت خبر : 9:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96994
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

شما نوشته هاتون نه عادلانه ست نه علمی و نه درست.فقط جبهه گیری غلط و مغرضانه ست. هروقت به سطح مناسبی از اطلاعات راجع به استنداپ کمدی رسیدید در اون صورت صلاحیت لازم رو برای دست به قلم شدن و نقد کردن استنداپ کمدین ها پیدا میکنید در غیر این صورت بهتره نظرات و سلیقه شخصی خودتون رو در قالب <> و به عنوان <> نشر ندید.