فقط تا دو ماه دیگر کاغذ داریم

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: وزیر ارشاد اعلام کرد که فقط تا دوماه دیگر کاغذ داریم و این حرف به معنی این است پیش‌بینی می‌شود قیمت کتاب سر به فلک بزند و بیشتر روزنامه‌های کاغذی تعطیل خواهند شد.

ناشران و روزنامه‌ها تا پیش از این هم با مشکل کاغذ یارانه‌ای روبه‌رو بوده‌اند ولی این‌بار وزیر ارشاد به صراحت از پایان یافتن ذخیره کاغذ می‌کند و البته راه حل این مشکل را اختصاص تضمین‌شده ارز دولتی به این بخش می‌داند.

احتمالا همه قبول دارند که کتاب‌ و روزنامه‌ یکی از مهمترین ستون‌های فرهنگی یک جامعه هستند. این درست است که در جهان کتاب‌ها و روزنامه‌ها به سمت نسخه‌های دیجیتال و اینترنتی رفته‌اند و حتی بسیاری از معتبرترین روزنامه‌های کاغذی حالا فقط نسخه دیجیتال منتشر می‌کنند، اما هنوز نسخه‌های کاغذ ی برد خود را از دست نداده‌اند.

در ایران هنوز عادت به خواندن روزنامه‌های کاغذی از نسخه‌های اینترنتی آن بیشتر است. هنوز هم میانسالان و کهن‌سالان که حالا درصد بالایی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، فقط نسخه کاغذی کتاب و روزنامه‌ها را می‌خوانند.

از سوی دیگر چه چیزی مهم‌تر از کتاب و روزنامه‌ها می‌شناسید که در جامعه تاثیرگذار باشد؟ متاسفانه برای وارد کردن اقلام غیرضروری مثل وسایل آرایشی دلار دولتی در نظر می‌گیرند ولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وارد کردن کاغذ باید عزا بگیرد.

این مسئله ثابت شده است که کتاب‌خوانی رابطه مستقیمی با قیمت کتاب دارد و اگر با شرایط جدید دولت بخواهد با ارز گران‌تری اقدام به واردات کاغذ کند، با اطمینان خاطر باید بگوییم که قیمت رسانه‌های نوشتاری از جمله کتاب، محلات و روزنامه‌ها چنان بالا می‌رود که همین قشر کوچک که مطالعه می‌کنند هم عطایش را به لقایش ببخشند.

همین حالا هم روزانه اخبار تعطیلی ناشران قدیمی و روزنامه‌ها را می‌‌شنویم، وای به روزی که یارانه‌ کاغذ و واردات آن از این هم کمتر شود.

پایان پیام

کد خبر : 98150 ساعت خبر : 11:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98150
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات