استندآپ کمدی امیرحسین قیاسی یک نمونه خوب

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: امیرحسین قیاسی هر دو بال یک استندآپ کمدی را داشت. هم متن خوب و هم اجرای متناسب با متن. نتیجه آن یک استنداپ کمدی بسیار خوب بود.

شروع متفاوت

امیرحسین در همان ابتدای ورود، با در دست داشتن دستمال و اشاره به انتقاد برخی از کم انرژی بودن او، شروع خود را از سادگی بیرون آورد و برخلاف عادت کمدین‌های مسابقه، مستقیم به سراغ سوژه نرفت. او نخستین خنده خودش را به عنوان یک مقدمه از مخاطب گرفت و در نتیجه ارتباطش با مخاطب قبل از همراه شدن با اجرای اصلی برقرار شد.

آب و نوشابه

اینکه یک استندآپ کمدین برای یک اجرای ده دقیقه‌ای نیازمند آب خوردن است یا نه، بحث دیگری است. اما تا اینجا همگی استندآپ کمدین‌ها صرفا از آب خوردن به ساده‌ترین شکل ممکن استفاده کردند و حتی یک جمله برای چنین شرایطی آماده نکرده بودند. در حالی که همین آب خوردن می‌تواند در بطن روایت قرار گیرد. امیرحسین به شیوه دیگری از آب خوردن استفاده کرد. او بعد از نوشیدن، به تشویق حضار اشاره می‌کند و یک شوخی مناسب و به جا به کار می‌برد تا بخشی از این فاصله زمانی را پر کند.

اشارات کافی

ارجاعات کوتاه و اندازه او به اجراهای قبلی، از دست‌فروشی تا پدر، برای هر دو مخاطب قابل پذیرش بود. چه فردی که اجراهای قبلی او را دیده باشد، چه کسی که شاهد اولین اجرای امیرحسین است. نحوه قرارگیری این شوخی‌ها به گونه‌ای بود که کوچکترین زایدی مشاهده نشد و اصراری بر این ارجاع هم نداشت.

چفت و بست درست

ترتیب روایات کوچک و درشت امیرحسین، میزان هرکدام، حجم شوخی‌ها در هر مرحله، و پیوستگی روایات، نشان از یک داربست درست در متن می‌داد. او با اشاره به دو ماجرای مهم (کنکور و شغل) و بدون تکرار آنچه پیش از این درباره کنکور و مصاحبه شغلی شنیده شده و خلق نوآوری در متن، یک مجموعه شسته و رُفته را ارائه داد و در همان هم نقد اجتماعی را فراموش نکرد. به خصوص در بخش مصاحبه شغلی که هر مرحله‌اش کنایه‌ای داشت.

امیرحسین قیاسی

امیرحسین قیاسی با استفاده از رابطه فرضی با دایی خود، آن هم نه با کلمات و عباراتی مذموم، توانست یک متن و استندآپ کمدی قابل تحسین را به روی صحنه ببرد.

پایان پیام

کد خبر : 98574 ساعت خبر : 10:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98574
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات