واحد پول ایران چیست؟

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا:  اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنند واحد پول ایران هنوز ریال است، باید گفت در اشتباهید.

البته به این معنا نیست که ما می‌دانیم واحد پول ایران چیست. فقط می‌دانیم ریال یکی از واحدهای پولی ماست. دلیلمان هم روشن است. برخی از خانه‌ها در تهران، با تعیین سکه، رهن و اجاره داده می‌شود. به عنوان مثال پول پیش ۴۰ سکه و ماهی نیم سکه!

درست است که طبق قانون، اجاره ملک به ارزهای خارجی فقط به غیرایرانیان مجاز است، اما ظاهرا شرایط به گونه‌ای نیست که کسی به فکر رعایت قانون باشد. به همین دلیل، ایرانی به ایرانی با دلار و یورو هم اجاره می‌دهد.

بعدها

با همین سرعت پیش برویم ممکن است در هر منطقه تهران، یک پول رایج شود و از آنجایی که اکثر ارزها، از پول ایران با ارزش‌تر شده است، شما همیشه باید پول‌های مختلف داشته باشید.

یعنی از منزل تا محل کار، سوار دو تاکسی می‌شوید، اولی را به یوان چین و دومی را به فرانک می‌پردازید. البته خیالتان راحت حقوقتان را همچنان به ریال دریافت می‌کنید.

بعدتر بعدها

اگر این مسیر ادامه پیدا کند، شاید برای خرید از یک مغازه، چند واحد پولی بپردازید. به عنوان مثال به یک فروشگاه می‌روید و موقع پرداخت وجه، فروشنده به شما می‌گوید: «دو دینار، سه روبل، دو یورو، سه هزار ریال». و شما باید پولتان جور باشد.

پایان پیام

کد خبر : 98606 ساعت خبر : 11:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98606
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات