بچه مثل پدر و مادرش می‌شه

بچه مثل پدر و مادرش می‌شه

مصطلح هست که بچه درست مثل پدر و مادرش می‌شه نه اون چیزی که پدر و مادرش آرزو دارند که بشه.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: یکی از دغدغه‌های مهم در هر خانواده‌ای چگونگی تربیت و پرورش کودکانِ اون خانواده‌ست. بلاخره فرزندان، نماینده‌ی اخلاق و رفتار پدر و مادر خودشون در جامعه هستند.

باید و نباید و غلط و درست، اول از توی خونه شروع میشه بعداً که بچه‌ها می‌رن مدرسه فقط یه مقدار اجتماعی‌تر میشن. پایه و اساس رفتارها با الگو برداری از پدر و مادر شکل می‌گیره.

بچه مثل پدر و مادرش می‌شه

مصطلح هست که بچه درست مثل پدر و مادرش می‌شه نه اون چیزی که پدر و مادرش آرزو دارند که بشه.

حالا در بین انواع و اقسام اصولی که پدر و مادر می‌بایست به بچه‌هاشون یاد بدن، یه بایدها و نبایدهایی هست که مربوط به زندگی این دوره و زمونه‌ست. مثل چی؟ مثل… حفظ و نگهداری از محیط زیست. حفاظت از منابع طبیعی، حفظ منابع آب، خاک، هوا، جنگل‌ها، و یا حتی حفاظت از حیوانات بومی ایران. در بین اینا یه مواردی هم جا می‌مونه مثل حفاظت از منابع انرژی.

این آموزش‌ها اصلاً به خاطر این نیست که حالا یه مدت مد روزند بعد از یه مدت هم از یاد همه می‌رن. اصلاً اینطوری نیست. باید به بچه‌هامون یاد بدیم اگر محیط زیست رو با همین روالی که داریم پیش می‌ریم تخریب کنیم، دیگه جایی برای زندگی کردن نداریم.

به بچه یاد بدید

باید به بچه‌ها بگید که تولید هر ماده‌ای مستلزم صرف انرژیه. اگر قدر انرژی رو ندونن، یعنی قدر خیلی چیزها رو ندونستن و باعث خراب شدنش شدن. و ما همگی همین یه دونه کره زمین رو داریم که توش زندگی کنیم.

برای بچه‌ها داستان بگید، از مسیری که خوراکی‌ها طی می‌کنن تا بیان تو سفره‌ی ما. اگر کوچولوتون بعضی از اجزای سوپی که براش درست کردید رو دوست نداره، از همین داستان سرایی‌ها استفاده کنید تا کم کم متوجه بشه برای تولید هر ذره چقدر انرژی صرف شده تا بدست ما برسه. داستان تولید مداد رنگی‌ها رو براش بگید یا خیلی چیزای دیگه.

بیشتر مواقع در حالیکه ما حواسمون نیست بچه‌ها دارن تمام کارهای ما رو رصد می‌کنن. خونه‌ای که در زمستون اونقدر گرم میشه که همه اعضای خانواده لباس تابستونی می‌پوشن، خب آموزش اینکه قدر انرژی رو بدونیم جایی توش نداره. خیلی وقتها ما خودمون به عنوان پدر یا مادر هم یادمون میره که باید قدر انرژی رو بدونیم پس اول از خودمون شروع کنیم خودبه خود بچه‌ها یاد می‌گیرن.

پایان پیام

کد خبر : 99750 ساعت خبر : 10:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=99750
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات