اینترنتی سنجاب بخریم؟

اینترنتی سنجاب بخرید

از پول که بدتان نمی‌آید؟ یک راه ساده برای‌تان داریم، چند هزار تومان ناقابل خرج کنید و یک آگهی اینترنتی بدهید، از این به بعد کار شما فقط انتظار کشیدن است تا مشتری تماس بگیرد. تلفن شما زنگ می‌خورد، قیمت را می‌گویی و تمام.

به گزارش گلونی به این می‌گویند یک معامله راحت و شیرین، یک سنجاب ایرانی فروخته شده و ظرف چند ساعت ۲۰۰ هزار تومان کاسب شده‌ای.

البته به قیمت خرید و فروش یکی از گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض، به قیمت فروش میراث طبیعی ایران و زاگرس و به قیمت آسیب رساندن به طبیعت این مرز و بوم. اتفاقی که متاسفانه در گوشه‌وکنار اینترنت به چشم می‌‌خورد، آگهی اینترنتی برای فروش سنجاب ایرانی در شهر خرم‌آباد.

فروش اینترنتی مضحک‌ترین اتفاق است برای حیات جانوری کشور است و این یعنی نمره صفر به روند حفاظت از گونه‌های جانوری و به‌ویژه سنجاب ایرانی، یعنی درجه اعلای ناآگاهی و جهل به ارزش داشته‌های طبیعی ایران.

نگارنده طی تماس تلفنی مراتب را به مسئولین محیط‌زیست استان لرستان منتقل نمودم و ایشان پاسخ دادند که پیگیری کرده‌ایم سایت مذکور فیلتر شود. البته فیلتر این سایت حتما درست است اما نباید با فیلتر کردن این سایت و صدها سایت دیگر صورت مسئله اصلی را فراموش کنیم.

اینترنتی سنجاب بخریم؟

حال یک سوال اساسی پیش می‌آید:

اگر فروشنده سنجاب بداند که این کار او جرم محسوب می‌شود آیا باز هم این چنین علنی اقدام به فروش گونه جانوری در معرض خطر انقراض خواهد نمود؟ آیا اگر بداند کارکرد سنجاب در اکوسیستم و زیستگاهش چیست و این موجود مفید دوست داشتنی بی‌آزار چگونه به احیاء جنگل‌ها کمک می‌کند باز هم سنجاب را آگهی خواهد کرد؟

ضعف‌و‌نقص جدی سازمان محیط‌زیست، در موضوع آموزش و مشارکت مردم در حفظ محیط ‌زیست که میراث سال‌های گذشته است، بی‌توجهی به امر مهم آموزش است و اگر این چنین نیست قاعدتا نباید امروز آگهی فروش اینترنتی سنجاب ایرانی ارزشمند در معرض خطر انقراض را می‌دیدیم. ما حتی ناتوان از انتقال این موضوع به مردم بوده‌ایم که خرید و فروش گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض طبق یک معاهده جهانی به نام سایتیس سال‌هاست در دنیا ممنوع و جرم تلقی می‌شود.

پس باید مردم را جدی بگیریم و باور کنیم بدون مردم نخواهیم توانست محیط‌زیست را حفاظت کنیم و به جای پاک کردن صورت مسئله، قدری به فکر اجرایی نمودن روش‌های کارآمد حفاظت باشیم.

نویسنده: مجید دریکوند

پایان پیام

کد خبر : 366 ساعت خبر : 1:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=366
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

فروشنده و شکارچی در کجای زندگی قرار داره؟ آیا نیازهای زندگی باعث این کار شده؟ یکبار هم پای صحبت های شکارچی و قطع کننده درخت و فروشنده اشیاء عتیقه بنشینیم

باسلام
اداره محیط زیست از افرادی که اقدام به فروش اینترنتی جانوران نموده است از طریق مراجع قضایی به پلیس فتا شکایت کرده تا اقدامات لازم بعمل اید .