دختر لوتی آمد

به گزارش گلونی رُمان «دختر لوتی» تازه‌ترین اثر شهریار عباسی نویسنده‌ی لرتبار است. او متولد خرم‌آباد است.

کتاب‌های «التهاب»، «هتل گمو»، «پیتزای برشته»، «می‌خواهم یک نامه کوتاه بنویسم»، «موسم آشفتگی»، «زنی پنهان میان واژه‌ها» و «سایه‌های بلند» از دیگر آثار منتشرشده‌اش هستند. «دختر لوتی» را مروارید منتشر کرده است. در بخشی از این رمان آمده است:

«… بیرون رفتم و دشت پایین‌دست را از نظر گذراندم. بعد برگشتم و پشت سرم را هم نگاه کردم. سازا سوار بر اسب به طرفم می‌آمد.

ماهرانه چسبیده بود به زین اسب. با لباس‌های گُل‌دار و پُرچین محلی و سربند گلونی با نقش‌های سفید و قرمز بته‌جقه زیباتر از قبل شده بود. به من که نزدیک شد،‌جست زد و از اسب پایین پرید. لبخند زد و گفت:…»

دختر لوتی
دختر لوتی

ویکی‌ادبیات نوشت: کودکی عباسی در خرم‌آباد گذشت و تا پایان دوره متوسطه در همان شهر ماند. سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفت و در دانشگاه تهران در رشته علوم‌سیاسی درس خواند.

عباسی تجربه تئاتر و سرایش را در نوجوانی آغاز کرد.

در جوانی چند داستان‌کوتاه نوشت که بعدها با نام «پیتزای برشته» منتشر شد. اولین رمان وی «التهاب» در فضای سورئالیستی به‌سال۱۳۸۱ وارد بازار رفت.

اما اولین رمانی دیده‌شده از شهریار عباسی «می‌خواهم یک نامه کوتاه بنویسم» نام دارد که ۵ سال بعد به مخاطبانش رساند.

کم‌کم قصه رمان‌نویسی شهریار عباسی بسیار جدی راه به جایزه‌های ادبی باز کرد.

«سایه‌های بلند» که طولانی‌ترین اثر اوست سال۱۳۹۲ در جایزه شهیدغنی‌پور نشان ویژه تقدیر گرفت و «دختر لوتی» که سال۱۳۹۳ منتشر کرده بود اثر برگزیدهٔ هشتمین دورهٔ جایزهٔ جلال شد.

شهریار عباسی علاوه‌بر خلق اثر ادبی، در موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز فعال است. وی سردبیری ماهنامهٔ «ایران‌ِپاک» با موضوع آسیب اعتیاد را از سال۱۳۸۶ تا کنون برعهده دارد.

پایان پیام

کد خبر : 74 ساعت خبر : 2:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=74
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات