درآمد از بام‌ خرم‌آباد

به گزارش گلونی و به نقل از یافته، محمد علیزاده، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه لرستان در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، بام خرم‌آباد را یک پناسیل گردشگری دانست که شهرداری باید برای جذب گردشگران برای آن تلاش کند. او گفت: «این بام درست یا نادرست احداث شد. شهرداری باید از متخصصان امر کمک بگیرد تا بتواند گردشگر جذب نماید که البته ضروری است این نهاد بازارچه‌های محلی را نیز ساماندهی نماید.»

سخن علیزاده نکته درستی است. بام خرم‌آباد منطقه‌ای رها شده است. منطقه‌ای جذاب و رها شده. کمتر گردشگری است که از بالای بام، خرم‌آباد را ببینید و از زیبای آن حیرت نکند. بام خرم‌آباد فضای بسیار خوبی برای احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی دارد. بام خرم‌آباد به تنهایی می‌تواند برای بسیاری از جوانان خرم‌آبادی شغل‌‌های فصلی ایجاد کند.

در نوروز امسال یک نوازنده آماتور، هر روز با کمانچه‌اش تعداد زیادی از گردشگران را دور خود جمع می‌کرد و درآمد خوبی هم داشت. گردشگر علاقه دارد ساز لری بشنود. این را یک نوازنده آماتور و روستایی می‌داند و تمام ۱۳ روز نوروز را در بام خرم‌آباد کمانچه می‌زند و فرهنگ لری را تبلیغ می‌کند و درآمد کسب می‌کند اما این نکته بدیهی از چشم مسئولین پنهان می‌ماند.

همین حالا هر روز تعداد زیادی در بام خرم‌آباد آش‌رشته و آش کشکینه می‌فروشند. با وسایل ابتدایی و مشتری هم دارند. حالا فکر کنید اگر به همین فروشنده‌ها مکان داده بشود چقدر می‌تواند خوب باشد.

بام خرم‌آباد از آن مناطقی است که اگر در هر شهر دیگری بود تبدیل به قطب گردشگری و یک بازار بزرگ می‌شد. اما دریغ که بام خرم‌آباد حتی یک تابلو ندارد که درباره پیشینه خرم‌آباد باشد و یا اطلاعاتی از مناظری بدهد که گردشگر از بالای بام می‌بیند.

پایان پیام

بام لرستان

بام لرستان نام پروژهٔ گردشگری و تحقیقاتی در شهر خرم‌آباد است. این مجتمع گردشگری، تحقیقاتی حدود۸۰۰ هکتار وسعت دارد که در شرق شهر خرم‌آباد در بالای کوه مدبه واقع شده‌است. مدبه کوه نام کوهی است که در شرق شهر خرم‌آباد قرار گرفته و عاری از هر گونه پوشش درختی و گیاهی طبیعی است اما موقعیت و اشراف مناسب و داشتن دید و منظر مناسب به شهر، سبب شکل‌گیری ایده احداث یک مجتمع به نام بام لرستان می‌شود که دارای کارکردهای متنوع وبی نظیری در غرب کشور است.

کد خبر : 315 ساعت خبر : 10:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=315
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات