درختان خرم‌آباد با تنه‌ عجیب

درختان خرم‌آباد با تنه‌ عجیب

پارک‌شهر خرم‌آباد یکی از زیباترین و باقدمت‌ترین بوستان‌های خرم‌آباد است. با چنارهایی سربه‌فلک کشیده.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اگر در اوج تابش آفتاب، گذرتان به این بوستان بخورد خواهید که دید که درختان تناور آن سایه‌ای دلچسب مهیا کرده‌اند. سایه‌ای که گردشگران و مسافران را به سوی جذب می‌‌کند. پارک شهر خرم‌آباد یکی از بوستان‌‌های شلوغ خرم‌آباد است و همیشه بساط پیک‌نیک شهروندان در آن برپاست. درختان این بوستان دست‌رسی خوبی به آب دارند و حال‌شان از نظر آب و آفتاب خوب است اما دل خوشی برخی از شهروندان ندارند.

خانم ساکی خبرنگار گلونی، عکس‌هایی از تنه این درختان قدیمی انداخته است. به نظر می‌‌رسد هنوز باید برای برخی از شهروندان کلاس‌های توجیهی برای حفاظت از درختان گذاشت. کاش می‌شد برای تنه‌ی این درختان کاری کرد. چون همیشه جلوی چشم عابران و گردشگران هستند.

بوستان چیست

گردشگاه یا پارک و بوستان شهری به مکانی محفوظ می‌گویند که به صورت طبیعی یا نیمه طبیعی توسط دولت به وجود آمده ‌است، و در کنار آن برای تفریح و لذت بردن انسان، یا برای حفاظت از حیات وحش یا زیستگاه طبیعی. بوستان‌ها ممکن است.

شامل سنگ، فواره، خاک، آب و قسمت‌های چمن باشد. بسیاری از پارک‌ها قانوناً حفاظت شده و محفوظ اند. از دیدگاه شهرسازی و معماری پارکها به ده‌ها نوع قابل دسته‌بندی هستند.

به عنوان نمونه پارک‌ها را می‌توان به لحاظ شعاع عملکرد و خدمات رسانی به پارک‌های با عملکرد محله ای، ناحیه ای، شهری و فرا شهری تقسیم‌بندی نمود.

همچنین از لحاظ نوع کاربرد، نحوه ایجاد (طبیعی یا انسان ساخت) نوع پوشش گیاهی، مقیاس و بزرگی (کوچک، متوسط و بزرگ) و … نیز قابل طبقه‌بندی هستند.

آنچه بدیهی است رواج پارک‌های شهری امروزین که برای عموم قابل استفاده و دسترسی هستند از شهرسازی کشورهای اروپایی شروع شده‌است. البته باغسازی ایرانی در نوع خود کم‌نظیر و تاریخ طولانی دارد ولی عملکرد این باغها با پارک‌های شهری امروزی متفاوت بوده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 732 ساعت خبر : 9:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=732
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

فرهنگ سازی نقطه آغاز