شاپورخواست در دومین روز نمایشگاه کتاب

گزارش تصویری گلونی از غرفه شاپورخواست در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران. انتشارات شاپورخواست در شبستان، راهروی ۱۹ غرفه ۲۹ قرار دارد.

توضیحاتی در مورد تاریخچه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

اولین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعد از انقلاب در اردیبهشت سال شصت و شش و در محل دائمی نمایشگاههای تهران، در کنار بزرگراه چمران در شمال تهران، در محوطه بسیار بزرگی برگزار شد و پس از آن همه ساله در ماه اردیبهشت این نمایشگاه تکرار می‌شد.

این نمایشگاه تا سال ۱۳۸۵در همین محل برگزار می‌شد اما از اردیبهشت سال ۱۳۶۸ محل برگزاری نمایشگاه کتاب به مصلای تهران منتقل شد. دلیل این انتقال ترافیک شدید بزرگراه چمران، محل دائمی نمایشگاه تهران، عنوان شده بود. این نمایشگاه در حالی به مصلای تهران منتقل شد که زیربنای این مصلا، یعنی شبستانی که قرار بود در آن نمایشگاههای مختلف برگزار شود، هنوز تکمیل نشده بود و هنوز هم ساخت و ساز در مصلای تهران ادامه دارد. با توجه به همین ساخت و ساز است که به گفته مسوولان برگزاری نمایشگاه کتاب، ” سازه‌های نمایشگاهی” جایگزین فضای ثابت نمایشگاه شده است تا کمبود جا به نحوی جبران شود.

محل کنونی این نمایشگاه یعنی مصلای تهران در اراضی عباس آباد قرار دارد و بر حجم ترافیکی آن به هنگام برگزاری نمایشگاه افزوده می‌شود، یعنی انتقال این نمایشگاه نه تنها نتوانسته است بهانه افزایش ترافیک را در اطراف آن از بین ببرد، بلکه ترافیک را از یک بزرگراه دور از مرکز شهر تهران، به داخل شهر آورده است. ساعات کار نمایشگاه نیز در فاصله ساعات ۱۰ صبح تا ۲۰ اعلام شده است. این ساعات بخصوص در هنگام صبح و عصر، بدلیل اوج رفت و آمد به محل کار و بازگشت از آن، ترافیک منطقه را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است که شورای شهر تهران در حال ساخت محلی به نام” شهر آفتاب” برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.

کد خبر : 361 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=361
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات