لذت اسکی در تابستان در چلگرد

لذت اسکی در تابستان در چلگرد

به گزارش گلونی روستای زیبای و پلکانی «سرآقاسید» در چهارمحال‌وبختیاری یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان است. این روستا در ۴۵ کیلومتری شمال غربی چلگرد و ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد و دارای طبیعتی شگفت‌انگیز است.

پیست اسکی تابستانه چال‌‌میشان پذیرای بسیاری از گردش‌گران است که در ۲۵ کیلومتری روستای سرآقا‌سید واقع شده است.

این روستا از شهر چلگرد قابل دست‌رسی است. مردم سرآقا‌سید لر و به گویش لری بختیاری سخن می‌گویند.

چلگرد شهری در استان چهارمحال و بختیاری و مرکز شهرستان کوهرنگ است.

این شهر ۸۵ کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارد ساکنان آن از ایل بختیاری و اغلب از طایفه بابادی هستند. مردم چلگرد به گویش لری بختیاری صحبت می‌کنند.

این شهر کوچک آب و هوای سرد و کوهستانی دارد. پیست اسکی کوهرنگ از دیر باز در فصل زمستان پذیرای اسکی بازان زیادی بوده ‌است.

این پیست مجهز به سیستم‌های بالابرنده است. چشمه سارهای طبیعی منطقه نظیر کوهرنگ و دیمه شهرت جهانی دارند.

تونل کوهرنگ در این شهر آب رود ماربر (کوهرنگ) را به زاینده رود می‌ریزد.

شیرهای سنگی بر روی قبور بزرگان بختیاری در این منطقه فراوان دیده می‌شود.

لذت اسکی در تابستان در چلگرد

مرکزیت این شهرستان شهر چلگرد در ۸۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده‌است، که بزرگترین جامعهٔ ایلی کشور مردم لر بختیاری ایل بابادی باب را در خود جای داده ‌است.

طبیعت بکر و دست نخورده منطقه به همراه جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر سالیانه گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و حتی دنیا به سوی این شهرستان هدایت می‌کنند.

به‌طوری‌که در هر فصل جذابیت و گردشگر خاص خود را دارد. مثلاً در فصل بهار علاقه‌مندان به طبیعت از دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ، فصل تابستان علاقه مندان به داروهای گیاهی، سیاحت و اسکی تابستانه در قلل مرتفع و پوشیده از برف زردکوه بختیاری، فصل پاییز علاقه‌مندان به کوچ و شیوه زیست‌بوم عشایر بختیاری است. در ضمن ۱۰ درصد از کل آبهای کشور از جمله سرچشمه دو رودخانه بزرگ و حیاتی یعنی زاینده رود، کارون در این شهرستان و از قلل سر به فلک کشیده زردکوه بختیاری سر چشمه می‌گیرند.

پایان پیام

کد خبر : 52 ساعت خبر : 11:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات