شرمین نادری: «ماه‌گرفته‌ها» را طور دیگری دوست دارم

ششمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی پس از داوری بر روی کتاب‌های تالیف و منتشرشده توسط بانوان اهل قلم در حوزه‌های شعر، ادبیات داستانی، ادبیات نمایشی، پژوهش های ادبی و ادبیات کودکان نامزدهای خود را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، داوران بخش داستان بزرگسال ششمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی پس از بحث و تبادل نظر و بررسی آثار دریافتی، سرانجام به فهرست پنج نامزد نهایی دریافت جایزه رسیدند. طی آخرین جلسه داوری بخش داستان بزرگسال که با حضورِ ابراهیم زاهدی مطلق، بلقیس سلیمانی و خسرو باباخانی برگزار شد، آثار زیر به ترتیب حروف الفبا به‌ عنوان نامزد مشخص شدند:

«به های های خندیدن» اثر مرجان فولادوند محصول نشر قطره

«روز حلزون» نوشته زهرا عبدی محصول نشر گیسا

«عطر خسته بنفشه» اثر آرزو خمسه کجوری محصول انتشارات کتاب نیستان

«هزارگره» اثر مریم فردوسی محصول انتشارات کتاب نیستان

«ماه گرفته‌ها» اثر شرمین نادری محصول نشر آمه

شرمین نادری، روزنامه‌نگار و نویسنده «ماه گرفته‌ها» در گفت‌وگو با گلونی درباره انتخاب کتابش گفت: ماه‌گرفته‌ها را طوری دیگر دوست دارم. از میان دیگر کتاب‌هایم برای اهمیت ویژه‌ای دارد. البته این کتاب آن طور که دوست داشتم دیده نشد و خودش ماه‌گرفته شد. به هر حال نشری که آن را منتشر کرد، تخصصی ادبیات داستانی نبود و اهالی ادب و منتقدان بیشتر پی‌گیر کتاب‌‌هایی هستند که در نشرهای تخصصی ادبیات داستانی منتشر می‌شوند. البته خیلی‌ها کتاب را خواندند اما می‌توانست پخش بهتری داشته باشد. البته شرایط پخش هم است. پخش گاهی از نشر هم مهم‌‌تر است و رقابتی که در پخش وجود دارد خیلی مهم است. به هر حال این که کتاب نامزد جایزه پروین شده است برایم بسیار باارزش است.

به گزارش گلونی رمان «ماه گرفته‌ها» روایت چند نسل از خانواده‎ای قدیمی است. خانواده‌ای بزرگ و پرزاد و ولد و پرقصه که همگی در حیاط خانه‌ای بزرگ در شهر «ش‌» زندگی می‌کنند و مثل درختی تناور هر روز شاخه‌ای پر از برگ و میوه بار می‌آورند و میوه‌شان اتفاقاً گاهی تلخ است و روزگارشان به زعم خودشان پر از نفرین و ترس و نامرادی. این کتاب در تیرماه سال ۹۲ رونمایی شد و نظر بسیاری را به خود جلب کرد.

اختتامیه ششمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی سه‌شنبه هفته جاری – ۲۶ خردادماه – ساعت ۱۸ در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری واقع در خیابان انقلاب، نبش برادران مظفر جنوبی برپا می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 1408 ساعت خبر : 2:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1408
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات