شهردار خرم‌آباد از رونق گردشگری گفت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، شهردار خرم‌آباد به اجرای پروژه های مختلف شهری برای ارتقای عمران شهری خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: احداث برج‌های دوقلو، ایجاد پهناورترین آبشار شهری و … از جمله این پروژه‌ها است.

یحیی عیدی بیرانوند در جمع خبرنگاران به پروژه‌های در دست اجرای شهرداری خرم‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: پل جهادگران، پهناورترین آبشار شهری کشور، بزرگترین سایت گردشگری غرب کشور (ابشار طلایی)، برج‌های دوقلوی کیو، ترمینال برون استانی، پل مازیار، پارک مسافر پذیر کاسیت، پارک ماسور و باغ پرندگان و … از جمله این پروژه‌ها است.

افتتاح پل جهادگران خرم آباد تا پایان امسال

وی به تشریح وضعیت پروژه‌های در دست اجرای شهرداری خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: حدود هشت سال است کار عملیاتی پل جهادگران آغاز شده است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و در صورت افتتاح این پل برخی از مناطق شهر از جمله کوی فلک‌الدین از بن بست خارج می‌شوند.

یحیی عیدی بیرانوند به مشخصات فنی پل جهادگران اشاره کرد و اظهار داشت: سیستم سازه این پل بتنی با تیرهای پیش تنیده بوده و دارای طولی برابر ۹۶ متر و عرضی برابر ۲۶ متر است و دارای دو لاین رفت و دو لاین برگشت است.

وی حجم خاکریزی این پل را حدود ۶۵ هزار متر مکعب و حجم خاکبرداری آن را حدود ۲۰ هزار متر مکعب برشمرد و افزود: دو زیرگذر در قسمت شرقی و غربی این پل وجود دارد که زیرگذر شرقی ۲۰ متر و زیرگذر غربی ۱۰ متر عرض دارند.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه احداث پل جهادگران مقداری از بار ترافیکی مرکز شهر را کاهش داده و باعث تسهیل عبور و مرور به ویژه در محله جهادگران به سمت فلک‌الدین خواهد شد اضافه کرد: منطقه فلک‌الدین در قسمت شرقی پل جهادگران قرار گرفته که با احداث یک میدان ضعف ترافیکی آن برطرف خواهد شد.

عیدی بیرانوند برآورد ریالی پروژه پل جهادگران را حدود ۱۱ میلیارد تومان برشمرد و گفت: سطح قالب‌بندی صورت گرفته در این پل بیش از شش هزار متر مربع بوده و وزن کل آرماتورهای مصرفی در آن هزار و ۵۰۰ تن است.

ایجاد پهناورترین آبشار شهری کشور در خرم‌آباد

وی از آغاز عملیات احداث پهناورترین آبشار شهری کشور در فروردین ماه امسال خبر داد و عنوان کرد: این پروژه بین محله جهادگران و محله پا تپه کیو واقع شده است.

عیدی بیرانوند برآورد مالی اولیه این پروژه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: ارتفاع این آبشار ۳۳ متر، پهنای آن ۱۲۰ متر و مساحت برکه آن هزار و ۵۰۰ متر است.

شهردار خرم آباد به مشخصات فنی بزرگترین سایت گردشگری غرب کشور (پروژه آبشار طلایی) اشاره کرد و گفت: این پروژه بی‌نظیرترین پروژه شهری در استان لرستان خواهد بود که هفت برکه برای آن پیش‌بینی شده و عملیات اجرایی آن از ابتدای پل دره گرم آغاز شده است.

عیدی بیرانوند با اشاره به اینکه با اجرای مجموعه ۴۴ هکتاری بوستان و آبشار طلایی دره گرم محور سبز خرم‌آباد به کمربند سبز مخمل‌کوه اتصال می‌یابد اضافه کرد: میزان هزینه‌های برآورد شده برای اجرای این پروژه با احتساب موارد تملکی ۱۰ میلیارد تومان است.

وی بیان داشت: در حاشیه این پروژه نمازخانه، باغ ایرانی، پیست دوچرخه سواری، بازارچه سنتی، مجتمع رفاهی، فضای سبز و آبنما، رستوران سنتی، سرزمین موج‌های آبی، آبنمای موزیکال، باغ گل‌ها، پارکینگ و … در فاز‌های مختلف ساخته و به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهردار خرم‌آباد یادآور شد: آب مورد نیاز در منطقه تقریبا در تمامی فصول وجود دارد که در صورت تکمیل این پروژه به یکی از مناطق کلیدی در جذب توریست و گردشگر تبدیل خواهد شد.

ایجاد فضای سبز در منطقه ماسور خرم آباد

عیدی بیرانوند به اجرای پارک ماسور مساحت این پارک را هشت هکتار اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این پارک گسترش سرانه فضای سبز شهری به خصوص در جنوب شهر خرم‌آباد و ورودی جاده خرم‌آباد – اهواز است.

وی میزان هزینه‌های برآورد شده برای اجرای این پارک را حدود دو میلیارد تومان برشمرد و افزود: در این پارک فضاهایی برای احداث زمین فوتبال و وسایل بازی بچه‌ها پیش‌بینی شده است.

شهردار خرم‌آباد مساحت پارک مسافر پذیر کاسیت را حدود هفت هکتار خواند و بیان داشت: میزان هزینه برآورد شده برای اجرای آن حدود دو میلیارد تومان است.

ترمینال برون استانی خرم‌آباد امسال به بهره برداری می‌رسد

عیدی بیرانوند از افتتاح ترمینال برون استانی شهر خرم‌آباد تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این ترمینال از اوایل سال ۹۳ آغاز شده است و در سه طبقه با الگو گیری از ترمینال شهر شیراز طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه با احداث این پایانه آزادسازی خیابان شریعتی محقق خواهد شد عنوان کرد: ورودی و خروجی این پایانه از طریق خیابان ۶۰ متری انجام می‌شود و در این پایانه برای ۱۰ تعاونی جانمایی در نظر گرفته شده است که این جانمایی تا ۲۰ تعاونی قابل ارتقاء خواهد بود.

شهردار خرم آباد میزان هزینه برآورد شده برای احداث ترمینال برون استانی خرم‌آباد را حدود چهار میلیارد تومان برشمرد و افزود: عملیات سفت کاری این ترمینال تقریبا به اتمام رسیده و در حال ورود به فاز عملیلات نازک کاری آن هستیم.

احداث پل مازیار با اعتبار ۲ میلیارد تومان در خرم‌آباد

عیدی بیرانوند به مشخصات فنی پل مازیار اشاره کرد و گفت: طول این پل ۴۰ متر و عرض آن ۱۰ متر است که دارای دو زیرگذر در نوار ساحلی است و سیستم فونداسیون آن از نوع پی گسترده است.

وی برآورد مالی برای ساخت پل مازیار را حدود دو میلیارد تومان برشمرد و اضافه کرد: میزان حجم بتن‌ریزی صورت گرفته در این پل تاکنون حدود هزار و ۸۰۰ متر مکعب و وزن آرماتور مصرفی آن نیز ۴۰۰ تن بوده است.

شهردار خرم‌آباد هدف از احداث پل مازیار را کاهش حجم ترافیک مرکز شهر و توسعه و تسهیل عبور و مرور شهری دانست.

احداث برج‌های دو قلو کیو خرم آباد

عیدی بیرانوند ضمن بازدید از مراحل اجرای برج‌‌های دوقلوی کیو به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه دارای ۲۵ طبقه مسکونی، دو پارکینگ، سه طبقه تجاری و یک قسمت ورزشی است همچنین مجهز به فضاهای خدماتی جانبی از جمله شوتینگ زباله است.

وی نوع سازه پروژه برج‌های دوقلوی کیو را از نوع اسکلت بتنی دانست و بیان داشت: میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه حدود سه هزار میلیارد ریال است.

شهردار خرم‌آباد به تشریح وضعیت پروژه باغ پرندگان شهر خرم‌آباد پرداخت و اظهار داشت: این باغ در زمینی به مساحت دو هکتار واقع شده است که شامل سه برکه، یک آبشار و قفس‌هایی برای نگهداری پرندگان کمیاب و وحشی است که فاز اول این مجتمع را تشکیل می‌دهند.

عیدی بیرانوند برآورد اولیه برای احداث باغ پرندگان خرم‌آباد را حدود دو میلیارد تومان برشمرد و گفت: موقعیت مکانی این پارک در نزدیکی پارک بهشت شهر خرم آباد است.

کد خبر : 1503 ساعت خبر : 1:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1503
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات