فاجعه‌ی انسانی در آبشار بیشه

فاجعه‌ی انسانی در آبشار بیشه

لرستان سرزمین آبشارهای متعدد است. آبشار بیشه، آبشار شِوی، آبشار آب‌سفید، آبشار نوژیان، آبشار چِکان، آبشار وارک، آبشار سرکانه، آبشار افرینه و… از جمله آبشارهای لرستان هستند اما شاید معروف‌ترین آنها آبشار بیشه باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی آبشار بیشه با ۴۸ متر ارتفاع، یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در ایستگاه راه‌آهن بیشه واقع شده است.

این آبشار از نظر قانونی زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و از نظر مدیریتی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا، آبشار بیشه پذیرای مسافران زیادی است که از سراسر ایران به دیدنش می‌آیند.

یکی از زیبایی‌های آبشار بیشه گیاهان و خزه‌هایی هستند که در این آبشار قرار دارند اما متاسفانه مردم هنگام بالا رفتن از آبشار و ایستادن در آبشار صدمات جبران‌ناپذیری به آن وارد می‌کنند و از زیبایی آن می‌کاهند.

حتی در مواردی مردم منقل زیر آبشار می‌برند و همان جا زیلو پهن می‌کنند و غذا می‌خورند و زباله‌های خود را همانجا رها می‌کنند.

این عکس تاسف‌بار گویای همه چیز است. به نظر می‌رسد که اداره کل منابع طبیعی استان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید هر چه زودتر فکری برای بالا رفتن مردم از آبشار بیشه بکنند.

سال‌هاست که زباله‌های ایستگاه راه‌آهن از بالا به حاشیه آبشار می‌ریزد و حالا اگر مردم هم بخواهند زباله را پای آبشار بریزند چیزی از آن باقی نمی‌ماند. واقعا چرا به جای تماشا کردن این زیبایی به آن لطمه می‌زنیم؟

فاجعه‌ی انسانی در آبشار بیشه

۲۰۱۵ - ۱

ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است. در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پُرآب متعددی دیده می‌شود که پس از گذشتن از ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند. به علت هم جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه آهن بیشه می‌توان آن را یک منطقه گردشگری مناسب دانست.

پایان پیام

کد خبر : 865 ساعت خبر : 1:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=865
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام خسته نباشی
تشکر بابت پایگاه خبری خیلی خوبتون
ای کاش لرستان و لرا ها را با همان فرهنگ و تمدن پیشینه قدیمی به ایران و دنیا معرفی کنیم متاسفانه برخی از همشهری ها و هم استانی ها متوجه نیستم که داریم با تیشه به ریشه خودمان میزنیم
به امید روزی آباد برای لرستان وطن عزیز