قفسه‌ی کتاب‌های فیسس

فیسِسَ در زبان لری به معنی خیساندن است. فیسِس یعنی «خیس شد». قفسه‌ی کتاب‌های فیسِسَ

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سال گذشته حادثه‌ای در شهرکتاب خرم‌آباد رخ داد و لوله ترکید و آب روی بخشی از کتاب‌‌های شهرکتاب ریخت. برخی از قفسه‌های شهرکتاب حسابی خیس شدند یا حسابی نم‌ کشیدند.

این کتاب‌‌ها برخی حسابی وارفته‌اند و برخی فقط کمی باد کرده‌اند. حالا این کتاب‌‌ها در قفسه‌ای مخصوص در شهرکتاب خرم‌آباد با تخفیف ۳۰ و ۵۰ درصدی عرضه می‌شوند. این کتاب‌ها اغلب کتاب‌های خارجی و رمان و داستان هستند. اگر کتاب را برای خواندن می‌‌خرید و برایتان اهمیت ندارد قیافه کتاب چه طوری است و اگر دوست دارید برخی از بهترین‌ و گران‌ترین رمان‌ها و داستان‌های خارجی را به قیمت ارزان بخرید به شهرکتاب خرم‌آباد بروید و سراغ قفسه کتاب‌های فیسِسَ را بگیرید.

قفسه‌ی کتاب‌های فیسِسَ

پایان پیام

توضیحاتی در مورد کتابخانه

کتاب‌خانه به مجموعه‌ای از اطلاعات و منابع و خدمات اطلاعاتی گفته می‌شود که توسط یک نهاد عمومی، خصوصی یا یک شخص نگهداری و اداره می‌شود. از نگاه سنتی، کتابخانه به‌طور معمول به مجموعه‌ای از کتاب‌ها گفته می‌شود. ‘کتاب ‘ مجموعه ای از اطلاعات در مورد یک فرد یا یک جسم یا … است که در صفحاتی کاغذی نوشته یا چاپ می‌شود.

از خرابه‌های شهرهای باستانی سومریان چنین برمی‌آید که سومریان در حدود ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کتابخانه‌های شخصی، مذهبی و دولتی بر پا کرده‌بودند، مشهور است که کتابخانه «تلو» مجموعه‌ای متجاوز از ۳۰۰۰۰ لوحهٔ گلین داشته‌است، تمدن سومریان از ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد پا گرفت و در عهد طلایی «اور» شکوفا شد.

مورخان سومری ثبت تاریخ جاری و بازسازی داستان گذشته‌شان را آغاز کردند؛ کهن‌ترین نظام نگارش شناخته‌شده «خط میخی» است و اعتبار سومری‌ها به سبب ابداع این خط و خدمت بزرگ آن‌ها به بشریت است.

برای نوشتن از قلم فلزی و تیزی (به‌شکل میخ) استفاده می‌کردند و بر موادی چون گِل نرم، عاج یا چوب می‌نوشتند.

کد خبر : 1068 ساعت خبر : 8:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1068
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات