نسیم سحر را بشنوید

پایگاه خبری گلونی – «نسیم سحر» عنوان ویژه‌برنامه اذان‌گاهی سحرهای ماه مبارک رمضان رادیو جوان است.

این برنامه کاری از گروه جوان و اندیشه است که هر روز از ساعت سه‌ونیم تا چهارنیم بامداد پخش می‌شود.

اکرام ایتام، پیروی از سجایای اخلاقی، پیروی از سیره ائمه، صله رحم، تاثیر قرآن در زندگی و… برخی از موضوع‌‌های این برنامه است که صحبت‌های کارشناس مذهبی کامل کننده این موضوعات خواهد بود.

نویسندگی این برنامه برعهده سهیلا خدادادی و زینت صالحپور است. کارشناسان برنامه حجه‌الاسلام کیفی بجستانی، حجه‌الاسلام رضا شاه‌محمدی و جواد سرکارپور هستند.

طاهره خضرایی گوینده و زهرا عبدالله‌زاده تهیه‌کننده برنامه است که هر دو از پیشکسوتان رادیو جوان هستند.

پایان پیام

در مورد ماه مبارک رمضان

رَمَضان یا رَمَضان‌ُ المُبارَک نهمین ماه قمری که روزه در آن بر مسلمانان واجب است. این ماه را بهترین زمان برای نزدیک‌شدن انسان به خداوند دانسته‌اند. عبادت و روزه‌داری در ماه رمضان را بخشی از هویت مسلمانان در جهان امروز برشمرده‌اند.

ماه رمضان، بنا به گفته پیامبر اسلام و اهل‌بیت(ع)، ماه میهمانی خدا است که درهای آسمان در آن گشوده شده و ارزش نماز در آن، چند برابر نماز در ماه‌های دیگر است. قرآن و برخی دیگر از کتاب‌های آسمانی، در این ماه نازل شده است.

این ماه تنها ماهی است که نام آن در قرآن آمده است. این ماه، نزد مسلمانان احترام و جایگاه ویژه‌ای دارد. از مهم‌ترین عبادت‌های این ماه، تلاوت قرآن، اِحیای شبهای قدر، دعا، استغفار، افطاری‌دادن و کمک به نیازمندان است. حضرت علی(ع)، نخستین امام شیعیان در بیست و یکم ماه رمضان به شهادت رسیده است.

فرهنگ‌ها و زیست‌گاه‌های مختلف، سبب شکل‌گیری سنت‌های عرفی و قومی متنوع، مخصوص ماه رمضان شد. این سنت‌ها شامل مهمانی‌ها، مراسمات جمعی، پخت انواع شیرینی‌ها و غذاها، تزئینات، نمادهای متفاوت، برگزار کردن انواع مسابقات فرهنگی و ورزشی و … است.

«رَمَضان» به معنای شدت گرمای خورشید نهمین ماه قمری است که گرفتن روزه در آن بر عموم مسلمانان واجب است.

قرآن کریم و برخی دیگر از کتاب‌های آسمانی در این ماه بر پیامبران نازل شده‌اند. کلمه رمضان، یکی از اسماء الهی است. ماه مبارک رمضان نمادی از هویت دینی جامعه اسلامی شمرده شده است.

واژه رمضان یک بار در قرآن ذکر شده و تنها ماهی است که نامش در قرآن آمده است.

کد خبر : 1274 ساعت خبر : 11:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1274
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات