گلونی

تشکیل یگان سواره حفاظت محیط زیست در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: به‌زودی و با تامین اعتبار یگان سواره حفاظت محیط زیست در لرستان تشکیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فتحی در گفت‌وگوی اختصاصی گفت: در جلسه‌ای که در تهران و با حضور دکتر ابتکار برگزار شد تصمیم بر این شد که استان‌های گلستان، لرستان و فارس به طور آزمایشی یگان سواره حفاظت محیط زیست را تشکیل بدهند تا بتوانیم برای حضور در مناطق صعب‌العبور استان حضور موثر داشته باشیم و به‌ویژه در هنگام آتش‌سوزی‌ها و یا تعقیب مجرمین بهتر عمل کنیم.

فتحی گفت: با تامین اعتبار باید ساخت اصطبل، تهیه اسب و آموزش محیط‌بانان را آغاز کنیم. البته در حوزه استان مشکلی بابت تهیه اسب و مربی نداریم و امکانات خوبی در لرستان هست.

پایان پیام

معصومه ابتکار

معصومه ابتکار فرزند تقی ابتکار در سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد. معصومه ابتکار به همراه والدین خود شش سال در شهرهای فیلادلفیا و ایالت ماساچوست در آمریکا اقامت داشت. پدرش، تقی ابتکار، دومین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران پس از انقلاب اسلامی، دانش‌آموخته دانشگاه پنسیلوانیا بود. او تحصیلاتش را در ایران در مدرسه بین‌المللی ایران زمین ادامه داد و در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه پلی تکنیک در رشته مهندسی پتروشیمی شد. اما در سال ۶۰ تغییر رشته داد و لیسانس خود را از دانشگاه شهید بهشتی در تکنولوژی پزشکی، فوق‌لیسانس و دکترا را با احراز رتبه اول در رشته ایمنی‌شناسی (ایمونولوژی) از دانشگاه تربیت مدرس گرفت. بعداً عضو هیئت علمی همین دانشگاه شد.

معصومه ابتکار با سید محمد هاشمی ازدواج نموده و حاصل ازدواجشان دو فرزند می‌باشد پسر وی در آمریکا تحصیل می‌کند. معصومه ابتکار از دانشجویانی بود که سفارت آمریکا در ایران را در بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا مشارکت داشت.

ابتکار در شورای سردبیری روزنامه کیهان انگلیسی به فعالیت مطبوعاتی پرداخت و سپس امتیاز فصلنامه فرزانه را گرفت و به انتشار آن پرداخت. او طی سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۵ به تشکیل مؤسسه مطالعات و تحقیقات مسایل زنان اقدام کرد. ابتکار در آستانه برگزاری چهارمین کنفرانس جهانی زن (پکن – ۱۹۹۵) مسئولیت دفتر هماهنگی سازمان‌های غیردولتی زنان و نیز نایب رئیس کمیته ملی این کنفرانس را عهده‌دار شد. او در سال ۱۳۷۵ با تشکیل شبکه سازمان‌های غیردولتی زنان در ایران به عنوان رئیس این شبکه انتخاب شد.

خروج از نسخه موبایل