جذب نیروی کار در بخش خدمات لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیش‌ترین جذب نیروی کار در لرستان در بخش خدمات است.

علی آشتاب اظهار داشت: فرصت‌های شغلی اعلام‌شده به مراکز کاریابی در لرستان دو هزار و ۷۸۱ فرصت شغلی بوده که در این ‌بین همین تعداد نیز از افراد شاغل شدند.

وی بابیان اینکه بیش‌ترین جامعه هدفی که شاغل شدند بخش خدمات بودند، افزود: به دلیل اینکه نیروی کار ما و فعالیت اقتصادی در بخش خدمات در سطح استان بیشتر است این افراد به کار گرفته شدند.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: حدود ۶۷ درصد نیروی استخدامی در بخش خدمات بوده و مابقی در صنعت و کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۳ درصد فرصت‌های شغلی ما در بخش خصوصی و ۶٫۳ درصد نیز در بخش تعاونی بودند عنوان کرد: معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای نیز در سال گذشته حدود ۹۹۰ نفر بودند که از این تعداد ۴۳۶ نفر خانم‌ها و ۵۵۴ نفر آقایان که معادل حدود ۴۴ درصد خانم‌ها و ۵۶ درصد آقایان بودند.

آشتاب بابیان اینکه در دوماهه نخست سال ۹۴، هزار و ۷۳۷ نفر در مراکز کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: فرصت‌های شغلی معرفی‌شده به این مراکز ۳۴۴ بود و ۵۶۳ نفر به این فرصت‌های شغلی معرفی‌شده‌اند و ۱۹۴ نفر تاکنون به کار گرفته‌شده‌اند و مابقی نیز در حال ارزیابی هستند.

وی با اشاره به اینکه در این دوماهه ۱۲۳ نفر به مراکز فنی و حرفه‌ای جهت ارتقاء مهارت معرفی‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت بهره‌مندی کارفرمایان ما از بند “و” ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم از برنامه‌های مراکز کاریابی ما است که در این ماده آورده شده اگر کارفرمایی با حفظ سطح اشتغال موجود نیروی کار جدیدی به‌کارگیری کند از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سال گذشته تلاش خوبی درزمینهٔ معافیت بیمه‌ای انجام شد که ۶۰۹ تقاضا در سال گذشته وجود داشت که ۵۴۸ تقاضا پذیرفته‌شده و به تأمین اجتماعی معرفی‌شده‌اند و به‌نوعی از این ۵۴۸ کارفرما ۵۲۶ کارفرما از این معافیت بهره‌مند شدند که با بهره‌مندی این کارفرماها از مزایای معافیت بیمه‌ای ماده ۸۰، هزار و ۳۷۱ نفر جذب بازار کار شوند.

وی عنوان کرد: در دوماهه نخست سال ۹۴ نیز ۷۲ تقاضا برای استفاده از بند و ماده ۸۰ را داشته‌ایم که ۶۰ بنگاه اقتصادی واحد شرایط تشخیص دادند که با بهره‌مندی این ۶۰ بنگاه، ۱۲۴ نفر جذب بازار کار شدند.

پایان پیام

کد خبر : 1937 ساعت خبر : 10:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1937
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات