گلونی

ضعف تاسیسات و مخازن آب در منطقه ماسور خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبر آنلاین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان قطع برق که منجر به قطع شدن ایستگاه‌های پمپاژ می‌شود را عامل قطعی آب در منطقه ماسور خرم‌آباد دانست.

حمیدرضا کرم‌وند به ضعف تاسیسات و مخازن آب در منطقه ماسور خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: باید اعتباری برای اصلاح شبکه‌ها و آبرسانی این منطقه اختصاص یابد تا بتوان خدمات آبرسانی به این شهر انجام داد.

کرموند قطع برق در ماسور که منجر به قطع شدن ایستگاه‌های پمپاژ آب می‌شود را یکی از دلایل قطع آب این منطقه دانست و افزود: این مشکل تا زمانی که ما نتوانیم یک مخزن ذخیره تهیه کرده و منابع آب خود را داخل آن مخزن قرار دهیم ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد امسال هم اعتباری برای اصلاح شبکه‌های آبرسانی در منطقه ماسور تخصیص داده شود لذا از متولیان امر تقاضا داریم نسبت به اختصاص اعتباری در این زمینه برای بهبود زیرساختها در این منطقه اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر آب ماسور از پنج حلقه چاه تامین می‌شود بیان داشت: همه این پنج حلقه چاه به مدار وصل هستند ولی با این حال با قطعی آب در این منطقه مواجه هستیم.

پایان پیام

در مورد فاضلاب

پساب، چرک‌آب یا فاضلاب به بازمانده‌ها و دورریزی‌های عمدتاً مایع محلی، شهری یا صنعتی گفته می‌شود. شیوه گردآوری و دورریزی آن در هر منطقه، بسته به آگاهی محلی نسبت به محیط زیست فرق می‌کند. سیستم‌های فاضلاب برای جمع‌آوری آب‌های سطحی یا فاضلاب‌های صنعتی در مجتمع‌های بزرگ صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چون نفوذ سیالات به عمق خاک می‌تواند ضربه جبران‌ناپذیری را به پایه‌ها و تاسسیات زیر زمینی وارد نماید. فاضلاب شهری معمولاً فاضلاب ترکیبی یا فاضلاب بهداشتی را حمل کرده و آن را در یک تصفیه خانه، تصفیه می‌کند. فاضلاب تصفیه شده از طریق نهرهای فاضلاب تخلیه می‌شود. فاضلاب تولید شده در مناطقی که به سیستم‌های فاضلاب متمرکز دسترسی ندارند بر سیستم‌های فاضلاب در محل تکیه می‌کنند. این فاضلاب‌ها به‌طور معمول یک گندانبار، زه‌کشی تخلیهٔ فاضلاب و یک بخش اختیاری تصفیه در محل دارند.

خروج از نسخه موبایل