گلونی

مخالفان رستاخیز خواستار آتش زدن نسخه فیلم شدند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایلنا گروهی از مخالفان فیلم رستاخیز با حضور در جلوی سینما شکوفه از مدیر این سینما خواستند تا پزتیوهای فیلم را بیرون آورده و در اختیار آنها قرار دهد تا آتش بزنند.

علی سرتیپی (مدیر سینما شکوفه) با اشاره به اینکه بنر فیلم رستاخیز و سردر آن نصب شده بود تا از روز چهارشنبه (۲۴ تیر ماه) اکران فیلم آغاز شود؛ به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از مخالفان فیلم عصر امروز ۲۴ تیر ماه از ساعت ۱۸ با مراجعه به سینما از ما خواستند تا پزتیوهای فیلم رستاخیز را در اختیار آنها قرار دهیم تا فیلم را از بین ببریم.

وی ادامه داد: تعداد این افراد نزدیک به ۴۰۰ نفر بود و وقتی با مخالفت ما روبرو شدند؛ کار به درگیری لفظی و فیزیکی کشید که مداخله نیروی انتظامی را بدنبال داشت.

سرتیپی افزود: بعد از دخالت نیروی انتظامی، تشنج و درگیری  آرام شد و معترضان مشغول قرائت دعا شدند و بعد از انتشار بیانیه سازمان سینمایی و تعویق اکران فیلم، سالن سینما را ترک کردند.

 سرتیپی افزود: سینما تا ساعت ۲۲ تعطیل بود و از ساعت ۲۲ فعالیت مجدد خود را ازسر گرفت و فعلا نمایش فیلم‌های دیگر هم همچون عصر یخبندان، گینس و نهنگ عنبر در این سینما ادامه دارد.

پایان پیام

رستاخیز

رستاخیز (به انگلیسی: Hussein Who Said No، به معنای: «حسین، آنکه گفت نه»)و به عربی ” القربان” که با نام روز رستاخیز هم شناخته می‌شود، فیلمی تاریخی مذهبی بین‌المللی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش محصول سال ۱۳۹۱ است. رستاخیز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

این فیلم در ۲ دی ۱۳۹۲ در سینما فرهنگ با حضور برخی اعضای دولت اکران خصوصی شد و در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در کاخ جشنوارهٔ فجر هم‌زمان با برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

خروج از نسخه موبایل