گلونی

ورود یک خرس به روستاهای شهرستان چگنی

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ورود یک خرس به روستاهای شهرستان چگنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مهندس مهرداد فتحی در این رابطه بیان کرد: در گزارشی که از سوی همیاران طبیعت مبنی بر وجود یک خرس زخمی در منطقه شاهیوند بخش چگنی داده شد بلافاصله اکیپی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان به محل مراجعه و این حیوان را به منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد جهت مداوا انتقال دادند.

وی اضافه کرد: این خرس به علت کهولت سن و بیماری و گرسنگی به سمت روستاهای پایین دست آمده بود که یکی از چشمان آن نیز نابیناست.

فتحی بیرانوند ادامه داد: برای معاینه چشم و پی بردن به علت نابینایی این حیوان باید او را بیهوش کرد که در حال حاضر دو دامپزشک همراه اکیپ نگهداری از آن در حال بررسی این موضوع هستند که این خرس توان بیهوش شدن را دارد یا نه.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود:برای سلامت این حیوان اعضای اکیپ محیط زیست تمام سعی خود را به کار بسته‎اند.

پایان پیام

خرس

خرس ها بزرگ ترین گوشتخواران خشکی زی هستند و بزرگ ترین آن ها خرس قطبی است به طوری که خرس قطبی نر بالغ بین 2/4 تا 3 متر طول و بین 350 تا 700 کیلوگرم وزن دارد و کوچک ترین گونه، خرس های آفتاب هستند که طولی بین 1 تا 1/4 متر و وزنی بین 25 تا 65 کیلوگرم دارند. در دوران ماقبل تاریخ نیز گونه ای خرس در آمریکای جنوبی می زیسته که طولی معادل 3/4 متر و وزنی در حدود 1400 کیلوگرم داشته و امروزه این خرس منقرض شده است. وزن خرس ها در فصول مختلف سال متغیر است و معمولا در پایان فصل سرد خرس ها به دلیل مصرف ذخایر چربی در بدن، دچار کاهش وزن می شوند.

خرس‌ها جثه‌ای بزرگ، پاهای کلفت، دم کوتاه، موی زبر و پوزه دراز دارند. هر کدام از دست‌ها و پاهایشان دارای پنج انگشت است که قابلیت جمع شدن ندارد و از لحاظ حرکتی کف‌رو هستند. خرس قطبی عمدتاً گوشتخوار است و خرس پاندا تقریباً به‌طور خاص از گیاه بامبو تغذیه می‌کند اما شش گونه دیگر خرس همه‌چیزخوارند.

خروج از نسخه موبایل