پس از رفع تحریم‌ها فشار از روی طبیعت ایران برداشته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روزنامه آرمان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت محیط‌ زیست کشور پس از رفع تحریم‌ها اظهار کرد: با بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش فشارها، قطعا برداشت بی‌رویه، تخریب و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی نیز کاهش پیدا می‌کند و فشار از روی طبیعت ایران برداشته می‌شود.
معصومه ابتکار  درباره توافق هسته‌ای و دوره پساتحریم گفت: با لغو تحریم‌ها حتما با تقاضاهای روزافزونی برای حضور سرمایه‌گذاران در کشور در ارتباط با موضوعات مختلف مربوط به صنایع، معدن، کشاورزی و عرصه‌های مختلف تجاری روبه‌رو خواهیم بود.
او ادامه داد: پیش از توافق نیز بخش‌ خصوصی بسیاری از کشورهای قدرتمند صنعتی برای حضور در ایران  اظهار علاقه کرده بودند که با وضعیت پیش‌آمده قطعا تقاضای مضاعفی ایجاد خواهد شد. معاون رئیس جمهور با اشاره به ضوابط و مقررات کامل موجود در کشور در رابطه با استقرار فعالیت‌های صنعتی و انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی برای پروژه‌های بزرگ عمرانی گفت: همچنین ضوابط و مقرراتی در رابطه با هرگونه فعالیت که با برداشت از طبیعت و یا تولید آلودگی می‌تواند همراه باشد داریم و در اجرای این ضوابط هم جدی هستیم. 
پایان پیام
محیط زیست

محیط زیست به همهٔ محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد، گفته می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند، محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

 

کد خبر : 1993 ساعت خبر : 8:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1993
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات