آخرین اخبار فرماندار کرج از وضعیت سیل

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از برنا، فرماندار کرج گفت: در حال حاضر، تعداد قطعی قربانیان سیل که اجساد آنان پیدا شده است، شش نفر و تعداد مفقودین ۱۲ نفر می‌باشد که تلاش برای یافتن افراد ناپدید شده ادامه دارد.

 فرماندار ویژه کرج آخرین گزارش مربوط به طغیان رودخانه کرج و جاری شدن سیل در روستای سیجان را تشریح کرد.

 ایرانی با بیان این مطلب افزود: با توجه به نامناسب بودن شرایط جوی و احتمال بارندگی و طغیان مجدد رودخانه کرج، امکانات لازم برای انتقال خانوارهای این روستا به مناطق امن فراهم شده است.

وی افزود:در روستای سیجان ۲۸۷ خانوار سکونت دارند که با توجه به احتمال بارندگی مجدد، امکانات لازم برای انتقال این افراد به مناطق امن فراهم شده است و هم اکنون روستائیانی که منازل آنها آسیب دیده و تخریب شده است به مناطق امن در کرج منتقل می‌شوند.

فرماندار کرج افزود: در حال حاضر، تعداد قطعی قربانیان سیل که اجساد آنان پیدا شده است، شش نفر و تعداد مفقودین ۱۲ نفر می باشد که تلاش برای یافتن افراد ناپدید شده ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به خسارت وارده به بیش از ۱۰۰ خودرو در طغیان رودخانه و  بسته شدن مسیر پل توسط این خودروها، ماشین آلات سنگین در حال باز نمودن راه‌ها و مسیر پل رودخانه می‌باشند و در صورتی که خودروها در هنگام وقوع سیل، دارای سرنشین بوده باشند، امکان افزایش تعداد قربانیان نیز وجود دارد.

فرماندار کرج، در ادامه ضمن تکذیب هر گونه شایعه در خصوص عدم همکاری نیروهای امداد رسان و مدیریت بحران، از تلاش بی‌وقفه ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان کرج و همچنین مسئولین و نیروهای امدادی و خدمات رسان از ساعات ابتدایی وقوع سیل تا کنون تقدیر و تشکر نموده و گفت: ستاد بحران استان با ریاست استاندار و در سطح شهرستان کرج نیز با ریاست فرماندار از همان ساعات ابتدای وقوع سیل در شب گذشته ،به صورت مداوم پیگیر امور بوده و همچنین با تشکیل جلسه و حضور در محل ،هماهنگی‌های لازم را برای امدادرسانی انجام داده‌اند که این تلاش‌ها شایسته تقدیر است.

ایرانی در خصوص برآورد خسارات مالی وارده نیز گفت: هنوز امکان برآورد نهایی خسارات مالی وجود ندارد. اما بزودی میزان خسارات وارده جمع بندی و اعلام می‌شود.

شایان ذکر است توفان و بارش شدید باران عصر یکشنبه باعث طغیان رودخانه کرج و جاری شدن سیل در روستاهای سیجان، کندر و سرزیارت در منطقه ارنگه در جاده چالوس شد که خسارات سنگینی به این منطقه وارد کرد.

اقدامات صورت گرفته

وی افزود: با توجه به اعلام گزارشات مربوط به مفقودین، از مجموع افراد ناپدید شده ، شش نفر از قربانیان توسط امدادگران در شب گذشته و امروز صبح از گل و لای رودخانه بیرون کشیده شده‌اند. در حالیکه گزارش‌های مردمی حاکی از اعلام ناپدید شدن ۱۲ نفر دیگر می‌باشد که تلاش برای یافتن سایر مفقودین همچنان ادامه دارد.
ایرانی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون ۳۰ مصدوم توسط امدادگران مورد مداوا قرارگرفتند که ۱۵ نفر از آنها به مراکز درمانی شهید مدنی و شهید باهنر کرج منتقل شده‌اند.

فرماندارکرج افزود: تاکنون بیش از ۳۰خودرو نیز ازتوسط نیروی های امدادی ازگل ولای بیرون کشیده شده‌اند و با توجه به مشاهدات  شهروندان و گزارشات مردمی در خصوص اعلام مفقودین، احتمالا تعداد قربانیان سیل افزایش پیدا خواهد کرد.

پایان پیام

کد خبر : 2067 ساعت خبر : 10:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2067
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات