احمدرضا درویش: رستاخیز قربانی معامله سیاسی شد

کارگردان فیلم رستاخیز در عید سعید فطر با دلنوشته‌ای از عملکرد دولت تدبیر و امید در اکران فیلم رستاخیز گلایه کرد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایلنا؛ متن این دلنوشته که نسخه‌ای از آن به ایلنا ارسال شده؛ به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

در آستانه‌ی عید سعید فطر، به دستور دولت تدبیر و امید! در معامله‌ای کاملاً سیاسی، در برابر جهل و بی‌اخلاقی، پژواک ندای حسین (ع)؛ رستاخیز را از اکران سینماهای کشور پایین کشید به قضاوت تاریخ، پرچم حسین ع با ندای مراجع عالیقدر، افراشته خواهد ماند.

احمدرضا درویش نویسنده/کارگردان جانباز و برادر دو شهید

پایان پیام

در مورد رستاخیز

رستاخیز (به انگلیسی: Hussein Who Said No، به معنای: «حسین، آنکه گفت نه»)و به عربی ” القربان” که با نام روز رستاخیز هم شناخته می‌شود، فیلمی تاریخی مذهبی بین‌المللی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش محصول سال ۱۳۹۱ است. رستاخیز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

این فیلم در ۲ دی ۱۳۹۲ در سینما فرهنگ با حضور برخی اعضای دولت اکران خصوصی شد و در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در کاخ جشنوارهٔ فجر هم‌زمان با برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

فیلم رستاخیز در روز ۲۴ تیر ۱۳۹۴ با مجوز قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران عمومی درآمد اما ساعاتی پس از آن در پی انتقاد برخی علمای دینی و اعتراض برخی از افراد مذهبی با محتوای آن از جمله به تصویر کشیدن ابوالفضل عباس از پرده سینماها به پایین کشیده شد. از سوی وزیر ارشاد وقت به درویش پیشنهاد داده شده که صورت شخصیت مورد اختلاف برای نمایش را با تاباندن نور بپوشانید اما کارگردان فیلم این کار را از نظر فنی برای رستاخیز غیر ممکن و همچنین این راه حل را موجب «وهم قضیه» دانسته است.

کد خبر : 1978 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1978
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات