ارسال مامور‌های سازمان بازرسی کل کشور به مناطق سیل زده

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به موضوع سیل اخیر خبر داد.

ناصر سراج در خصوص اقدامات سازمان بازرسی پیرامون حوادث اخیر که موجب تخریب ساخت و سازهایی شده بود، گفت: سازمان بازرسی نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده است. همچنین در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز پرونده‌هایی را در کل کشور تشکیل دادیم که به همه آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: در رابطه با سیلی که اخیرا رخ داد نیز یک بازرسی فوق‌العاده انجام دادیم. این بازرسی‌ها از بدو، قبل و بعد از حادثه انجام می‌شود تا این که بازرسان بدانند چه کارهایی را باید انجام دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر مشغول بازرسی‌ها در رابطه با این موضوع هستیم که بازرسی‌ها در تهران، کرج و شمال در حال انجام است.

وی در رابطه با این که نتیجه‌ بازرسی‌های انجام شده مشخص شده یا خیر؟ تصریح کرد:‌ هنوز نتیجه مشخص نشده است، البته بستگی به این دارد که این بازرسی‌ها چقدر زمان می‌برد؛ لذا بعد از مشخص شدن نتیجه، آن را به مراجع قضایی ارجاع خواهیم کرد.

سراج گفت:‌ در تمامی استان‌هایی که سیل رخ داده بازرسانی را مامور کرده‌ایم تا موضوع را بررسی کنند. سازمان بازرسی به عنوان یک نهاد نظارتی در رابطه با این موضوع ورود پیدا کرده است.

پایان پیام

سازمان بازرسی کل کشور

سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌ های های قوه قضائیه است که به منظور اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌ است. فعالیت سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر رئیس قوه قضائیه انجام می‌گیرد. این سازمان امنیتی می‌باشد.

نظارت و بازرسی به سه گونه انجام می‌پذیرد:

  • بازرسی مستمر: این بازرسی به صورت عادی و مداوم بر اساس سیاست‌ها و خط مشی کلی نظام انجام می‌پذیرد.
  • بازرسی فوق‌العاده: این بازرسی بر اساس ضرورت صورت می‌پذیرد.
  • بازرسی موردی: رئیس سازمان می‌تواند در مورد مشخصی بازرسی راه بیندازد.

سازمان بازرسی کل کشور در ۸۵ وزارتخانه، سازمان و دستگاه دولتی صندوق‌های ارتباطات در اختیار مردم قرار داده‌ است.

کد خبر : 2199 ساعت خبر : 1:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2199
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات