با وجود بارندگی های اخیر ،حجم آب سدهای تهران افزایش محسوسی نیافته

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: باوجود بارش های چند روز اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان، حجم آب ورودی به مخزن سدهای پنج‌گانه تهران، افزایش محسوسی نیافته است.

خسرو ارتقایی با اشاره به گزارش بارش در ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی شرکت آب منطقه ای تهران،گفت: بر اساس این گزارش میزان بارش های تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ویژه با بارش های ۱۱ میلیمتری در روزهای اخیر به ۲۷۸ میلیمتر رسیده است که این میزان بارندگی در مقایسه با زمان بلند مدت و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۷ درصد کاهش و ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب شرب تهران با کاهش ۱۹۰ میلیون مترمکعبی در مقایسه با شرایط نرمال به حدود ۷۷۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران،گفت: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، افزایش نشان می دهد ولیکن این حجم آب ورودی در مقایسه با سال های نرمال با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیرکبیر ۱۸۰، لتیان ۷۰، لار ۱۲۵، طالقان ۲۳۶ و ماملو ۱۶۱ میلیون مترمکعب گزارش شده است که در مقایسه با حجم مخازن سدهای فوق در سال های ترآبی ۱۹۰ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد.

پایان پیام

در مورد سیلاب

سیل سرریز آبی است که سبب غرق شدن زمین‌هایی که در حالت عادی خشک هستند می‌گردد. سیل ممکن است به جریان حاصل از جزر و مد نیز اطلاق شود. سیل موضوع مطالعات مختلف در حوزه آب‌شناسی بوده و در کشاورزی، مهندسی عمران و بهداشت عمومی دارای اهمیت کلیدی است. تاثیرات بشر بر محیط زیست، مانند تغییر کاربری زمین از طریق جنگل‌زدایی و از بین بردن تالاب‌ها، تغییر مسیر آبراهه‌ها با ساختن خاک‌دیوار، و مشکلات اساسی‌تر مانند تغییر اقلیم و افزایش سطح آب دریاها، اغلب سبب افزایش شدت و دفعات وقوع سیل می‌گردد.

کد خبر : 2190 ساعت خبر : 1:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2190
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات