توصیه‌های رهبر انقلاب درباره محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک اینفوگرافیک محیط زیستی از سخنان ایشان منتشر کرده است.

در توضیح این اینفوگرافیک آمده است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار فعالان محیط زیست با برشمردن موارد مهمی در جهت حفظ محیط زیست فرمودند: «مطالبی که باید بیان شوند، امروز گفته شد و از این پس مردم باید قضاوت کنند که کدام دستگاهها به وظیفه خود برای حفظ محیط زیست عمل می کنند و کدام دستگاهها برای حفظ محیط زیست، تلاش و اقدام لازم را انجام نمی دهند». در این اینفوگرافیک برخی از توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره «محیط زیست» که طی سالهای گذشته بیان شده بود مرور می‌شود.

پایان پیام

۱۳۹۳۱۲۱۸_۰۱۲۹۱۱۷

در مورد محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

سطح کرهٔ زمین به‌طور کلی به ۴ بخش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از سنگ‌کره (لیتوسفر)، آب‌کره (هیدروسفر)، هواکره (اتمسفر) و بیوسفر. بعضی از دانشمندان یخ‌کره را نیز جزء این تقسیم‌بندی می‌دانند. هر کدام این بخش‌ها شامل اکوسیستمهایی گوناگون هستند که به‌طور کلی محیط زیست را تشکیل می‌دهند.

  • زیستگاه‌های مرز بین خشکی و دریا
  • زیستگاه‌های اصلی خشکی
  • زیستگاه‌های اصلی هواکره
  • بیوسفر

کد خبر : 1771 ساعت خبر : 1:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1771
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات