جمع‌آوری کالای غیراستاندارد از سطح بازار لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر،  مدیر کل استاندارد لرستان از جمع آوری کالاهای غیراستاندارد و فاقد پروانه ساخت از سطح بازار این استان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف لرستان مرضیه قنبریان در جریان دیدار با رئیس اتاق اصناف مرکز استان لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: برخی کالاهای غیر استاندارد در بازار استان شناسایی شده که با بررسی‌های انجام شده این کالاها در دیگر استان‌ها تولید و در بازار استان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: بازرسان اداره استاندارد استان با همکاری ادارات مرتبط با این امر به شناسایی و جمع‌آوری این اقلام پرداخته و انتظار می رود اتاق اصناف استان نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

مدیر کل استاندارد لرستان اضافه کرد: برخی برندهای تولید شده پس از شناسایی و جمع آوری از بازار، با نام و برند جدیدی وارد بازار می‌شوند که با توجه به اهمیت موضوع، کار جمع آوری و مقابله با این کالاها ادامه دارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان لرستان نیز گفت: اتاق اصناف استان آمادگی همکاری لازم را در این خصوص داشته و برای جمع آوری و برخورد با واحدهای متخلف آمادگی دارد.

آرش راشدی افزود: کالاهای غیر استاندارد علاوه بر ایجاد بی نظمی در بازار داخلی موجب ضرر و زیان برای واحدهای تابع قانون نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: بازرسان و همکاران اتاق اصناف مرکز استان لرستان در صورت مشاهده این کالاها به شدت با متخلفان برخورد کرده و آمادگی انجام بازرسی های مشترک با اداره استاندارد را نیز دارند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان لرستان ابراز امیدواری کرد با شناسایی واحدهای متخلف و کالاهای غیر استاندارد، زمینه برخورد قانونی با تولید کنندگان این کالاها در کشور فراهم شود.

پایان پیام

تعریف استاندارد

از دید اجتماعی آنچه بر پایه قرارداد، سنت، یا قانون، نمونه‌ای برای سرمشق به کار می‌رود و اجرای آن مورد پذیرش همه می‌شود استاندارد (به فرانسوی: Standard) گفته می‌شود.

از دید فنی، وضع قوانین و مقرارت برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا یا خدمات را استاندارد می‌گویند. استانداردها دارای چهار محور کاملاً مجزا، یعنی «ماهیت محصولات»، «امور مدیریتی»، «ارزیابی و انطباق‌ها» و «مسئولیت‌های اجتماعی» هستند

کد خبر : 2096 ساعت خبر : 11:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2096
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات