روند زمانی بازسازی «تئاترشهر» مناسب نیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مدیر مجموعه «تئاترشهر» درباره زمان آماده شدن برخی سالن‌های این مجموعه و محدود شدن یکی از درهای ورودی تئاترشهر توضیحاتی داد.

در حالی که مدتی قبل اعلام شد با ورود تجهیزات، سالن «سایه» و دو پلاتوی تئاترشهر تا آخر تیرماه آماده بهره‌برداری و قابل استفاده خواهند بود، شنیده‌ها حاکی از این است که هنوز تجهیزات نرسیده و مدیر تئاتر شهر هم در این‌باره مطالب متفاوتی را نسبت به آنچه گفته شده است، مطرح کرد و گفت: با وجود کیفیت خوب تعمیرات و بازسازی، پروژه از نظر روند زمانی شرایط مناسبی ندارد.

پریسا مقتدی درباره اینکه آیا تجهیزات فنی خریداری شده برای نصب در سالن «سایه» به تئاترشهر رسیده و این سالن آماده بهره‌برداری شده است یا خیر؟ به ایسنا گفت: در حال حاضر آنچه وجود دارد، این است که تجهیزات نوری وارد تئاترشهر نشده است. البته بر اساس گفته آقای معمار قرار است این تجهیزات تا دوشنبه هفته آینده وارد تئاتر شهر شوند.

او تأکید کرد: این تجهیزات پس از اینکه وارد شدند باید حتما توسط شرکت پیمانکار و متخصص نصب شوند، چرا که سالن «سایه» طوری طراحی شده که علاوه بر مجهز شدن اتاق فرمان به نور و صدا، تجهیزات به شکل پرتابل هم در سالن قابل نصب هستند تا طبق نظر کارگردان استفاده شوند؛ به همین دلیل باید توسط متخصصان نصب شوند.

مدیر تئاتر شهر با اشاره به اینکه «همان‌طور که مسعود معمار (سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) پیش از این اعلام کرده بود، هنوز صندلی‌ها برای نصب در سالن‌های تعمیر شده تئاترشهر خریداری نشده و نرسیده‌اند»، گفت: جای تأسف است که اگر سالن «سایه» را بهره‌برداری کنیم باز هم بدون صندلی‌های جدید از آن استفاده خواهد شد.

مقتدی درباره زمان بهره‌برداری از سالن قشقایی نیز بیان کرد: با استناد به اطلاعات تخصصی آقای مصدق (نماینده تام‌الاختیار معاونت هنری و مجموعه تئاترشهر در بازسازی) به نظر می رسد، این سالن علی‌رغم گفته آقای معمار تا آخر مردادماه آماده نخواهد شد.

او افزود: مهمترین مشکلی که با آن روبرو هستیم و در دیدار وزیر فرهنگ از تئاترشهر هم به آن اشاره شد، این است که با وجود کیفیت خوب تعمیرات و بازسازی، پروژه از نظر روند زمانی شرایط مناسبی ندارد و به نظر می‌رسد آقای معمار در ارائه‌ی زمان‌بندی پروژه دقت لازم را ندارد، چون ایشان تنها منبع تخصصی برای اعلام زمان‌بندی به تئاترشهر هستند ولی آنچه اعلام کرده‌اند به طور مداوم تغییر کرده است.

وی تأکید کرد: همین‌هاست که باعث می‌شود بار مثبت و اصولی کیفیت خوب بازسازی تحت‌الاشعاع تغییر زمان‌بندی بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر تئاترشهر درباره زمان بازسازی سالن اصلی این مجموعه هم گفت: قرار شده مراحل نقشه‌برداری، طراحی و نقشه‌کشی انجام شود تا ما نقشه نهایی را بررسی و با جامعه هنری به تعامل برسانیم و پس از آن در صورت تأیید، اجازه تخریب داده می‌شود.

او تأکید کرد: البته پس از تایید جامعه هنری،‌ ابتدا لازم است تجهیزات قابل نصب در سالن به طور کامل خریداری و دپو شوند تا بعد اجازه تخریب داده شود، به همین دلیل به نظر می‌رسد با توجه به شرایط، سالن اصلی پس از پایان جشنواره تئاتر فجر وارد مرحله بازسازی و تعمیر شود.

مقتدی درباره بلوک‌هایی که اخیرا جلوی در پشتی تئاترشهر قرار گرفته و به نظر می‌رسد راه ورود تجهیزات به این مجموعه را مسدود کرده است، گفت: این اتفاق تخطی پیمانکار پروژه بازسازی تئاترشهر است که نخاله‌های ساختمانی را علی‌رغم تذکر چندباره شهرداری منطقه حمل نکرد و جلوی در خروجی قرار داد، به همین دلیل در بازدیدی که مدتی قبل شهردار منطقه از این محل داشت، دستور داده شد بلوک‌ها گذاشته شوند و باید پیمانکار بابت این تخطی جریمه‌ای را بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: البته اگر تجهیزات سالن هم رسیده بود مشکل آنچنانی برای ورود آن‌ها به تئاترشهر نداشتیم، اما با این حال این تخطی توسط پیمانکار تئاترشهر صورت گرفته است.

مدیر تئاتر شهر در پایان درباره مشخص شدن نتیجه فراخوان سالن قشقایی هم اظهار کرد: بررسی طرح‌های رسیده در مرحله پایانی است و نتیجه آن‌ها به زودی اعلام می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 2181 ساعت خبر : 11:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2181
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات