اختصاصی/ وقتی سمن‌های محیط زیستی لرستان جا ماندند

به گزارش پایگاه خبری گلونی امروز، ۳۰ تیرماه نشستی با موضوع هم‌اندیشی سازمان با حضور سمن‌های محیط زیست کشور در خصوص مفاد پیشنهادی برنامه ششم توسعه برگزار شد که هیچکدام از سمن‌های لرستان در این نشست حضور نداشتند.

در این نشست، سمن‌های محیط زیستی و تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیست در مورد نقد و بررسی نقش محیط زیست گفت‌وگو کرده‌اند. در این نشست گزارش مباحث مالی و بودجه جاری سازمان محیط زیست و مباحث مختلف، توسط معاون سازمان محیط زیست ارائه شده و مدیران سمن‌ها در جریان امور قرار گرفته‌ و پیش‌نویس برنامه ششم در این نشست آنالیز و ارزیابی شده است.

جای تامل و بررسی دارد که چرا علی‌رغم اینکه حدود ۲۰ روز پیش دعوتنامه برای مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ارسال شده است، اما به هر علت اطلاع‌رسانی نشده و تشکل‌ها بی‌خبر مانده‌اند. سمن‌های لرستانی به عنوان بازوهای اصلی حتی از این قافله لنگان‌لنگان محیط زیست کشور هم جا مانده‌اند و عملا در این برنامه نقشی نخواهند داشت.
جای سوال است که چرا استانی با مشکلات زیاد از جمله ریزگردها، معضل کشکان، درخت‌های بلوط، خط لوله فرسوده نفت و… نباید در چنین جلساتی حضور داشته باشد.
لازم به ذکر است خانم دکتر ابتکار هم در این نشست حضور داشته است.

پایان پیام

عکس اختصاصی: جناب آقاخانی

تعریف محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

کد خبر : 2169 ساعت خبر : 11:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2169
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات