لرستان در برابر مازوت بی‌دفاع است/ منتظر اقدام دکتر متصدی هستیم

لرستان چشم‌انتظار تشکیل کارگروه ملی برای رفع خطر نفت‌کش‌های عراقی در منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این کارگروه باید با حضور معاونان وزارت امورخارجه، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی تشکیل بشود و خانم دکتر ابتکار درباره تشکیل این کارگروه دستور داده است.

مهرداد فتحی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به گلونی گفت: منتظر هستیم تا معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کارگروه را تشکیل بدهد. استان واقعا دیگر توان مبارزه ندارد و نیروی ما هم کاهش پیدا کرده است. جاده پلدختر اگر عریض و چهاربانده نمی‌شود دست‌کم باید تابلوهای تازه و مناسبی در آن نصب بشود. تا این نفت‌کش‌‌ها مفاد کنوانسیون بازل را رعایت نکنند این اتفاق‌ها خواهد افتاد. فعلا فقط مجبوریم صبر کنیم.

دیروز در آخرین واژگونی یک دستگاه تریلر عراقی به شماره ۱۱۹۴۰۷ سلیمانیه، در محور پلدختر -کرمانشاه در گردنه طول کش واژگون شد و ۲۴ هزار لیتر نفت سیاه وارد خاک منطقه شد. از ابتدای سال ۱۴۴ هزار لیتر مازوت وارد خاک لرستان شده است.

پایان خبر

محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

تنوع آب و هوایی و تنوع شرایط اقلیمی، نوع خاک، اختلاف ارتفاع و نا همواری‌ها.

کد خبر : 1740 ساعت خبر : 2:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1740
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات