کاهش کشت محصول آب‌دوست ذرت در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاهش کشت محصول ذرت در این استان خبر داد.

مهرداد غضنفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از کشت محصولات آبدوست در لرستان میزان کشت محصول ذرت در استان لرستان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته موضوع تعریف الگو کشت محصولات کشاورزی را در استان در دستور کار قرار دادیم عنوان کرد: در این راستا کل مناطق استان را آسیب شناسی لازم کرده و نسبت به تعریف الگو کشت در استان اقدام کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه به عنوان مثال سطح زیر کشت محصول آبدوست ذرت در استان با این اقدام کاهش پیدا کرد گفت: با این اقدامات سطح زیر کشت محصول ذرت از هزار و ۵۰۰ هکتار به زیر ۱۰۰ هکتار کاهش یافته است.

غضنفری همچنین اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار را برای جلوگیری از استفاده بی رویه از آب را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: طی سال گذشته بیش از شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان تحت پوشش این سیستم آبیاری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین میزان اعتبارات اختصاص یافته به این امر طی سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان بوده و این در حالیست که این میزان طی سال ۹۲ تنها هشت میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین کشت متراکم محصولات کشاورزی در لرستان را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برای کاهش استفاده بی رویه از آب عنوان کرد و گفت: در این راستا احداث مجتمع های گلخانه ای در استان در دستور کار قرار گرفته شده است.

غضنفری از احداث سه مجتمع گلخانه ای در لرستان طی سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز این برنامه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: کشت محصولات کشاورزی به صورت متراکم موجب می شود که میزان مصرف آب به کمتر از یک سوم کاهش و تولید محصولات نیز سه برابر شود.

پایان پیام

کد خبر : 2058 ساعت خبر : 12:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2058
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات