۶ هزار اولیای کم‌سواد در شهرستان بروجرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، سرپرست نهضت سواد بروجرد گفت: در طرح پایش سامانه سوادآموزی بروجرد مشخص شد ۶ هزار نفر از اولیای دانش آموزان کم‌سواد هستند.

علی مرتضی مرادی اظهار داشت: طرح پایش اولیای بی‌سواد دانش آموزان طی دو مرحله در آموزش و پرورش بروجرد انجام‌شده است.

وی افزود: طرح پایش سامانه سوادآموزی ۳۹۳۳ نفر از اولیای بی‌سواد دانش آموزان شهرستان بروجرد که مورد شناسایی قرارگرفته‌اند، انجام‌شده است.

سرپرست نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش بروجرد بابیان اینکه در این طرح مشخص شد که ۶ هزار نفر از اولیای دانش آموزان شهرستان بروجرد کم‌سواد بوده و کمتر از پنج سال تحصیلی دارند، عنوان کرد: کلاس‌هایی برای اولیاء بی‌سواد و کم‌سواد دانش آموزان باهدف سوادآموزی به آن‌ها تشکیل‌شده است اما برخی از این افراد به دلایل مختلف و با توجه به شرایط و موقعیت زندگی در این کلاس‌ها حضور نیافته‌اند.

مرادی به شرایط دشوار دسترسی به اولیای دانش آموزان کم‌سواد اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه شهری و روستایی بروجرد در محدوده سنی ۱۰ تا ۲۰ ساله نزدیک به ۱۴۰ فرد بی‌سواد شناسایی‌شده است که تاکنون امکان دسترسی به ۳۶ نفر از این افراد به دلیل تغییر آدرس محل زندگی آن‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۰۴ فرد بی‌سوادی که آدرس آن‌ها از بهزیستی شهرستان دریافت شده است، تعدادی از آن‌ها معلولان ذهنی هستند که این افراد به دلیل شرایط خاص جسمانی خود آموزش ناپذیرند.

سرپرست نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش بروجرد در خصوص معلولان جسمی- حرکتی که امکان آموزش آن‌ها مهیا باشد، گفت: پیگیری برای اعزام مربی آموزش‌دهنده به منظور سوادآموزی به این افراد در حال انجام است که به زودی کلاس‌های آموزشی برای این افراد نیز آغاز می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه افراد دیگری هستند که در حال بررسی و پالایش به منظور ارائه خدمات سوادآموزی به آن‌ها هستیم، عنوان کرد: آمار دقیقی از دانش‌آموزانی که به دلایل مختلف ادامه تحصیل نداده‌اند در دست نیست چراکه این احتمال وجود دارد تعداد محدودی از افراد گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند.

وی اظهار داشت: ممکن است در روستاهای دورافتاده افراد لازم التعلیمی از تحصیل بازمانده و به دلایل مختلف تحت پوشش خدمات آموزشی قرار نگرفته باشند.

سرپرست نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش بروجرد عنوان کرد: در شهرستان بروجرد نزدیک به ۶۰۰ نفر در کلاس‌های انتقال مخصوص افراد کم‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که جامعه هدف نهضت سوادآموزی را تشکیل می‌دهند، ثبت‌نام‌شده‌اند

مرادی با اشاره به اینکه آموزش‌های نهضت سوادآموزی تا پایه ششم ابتدایی ادامه دارد، بیان کرد: همچنین ۱۵۰ نفر نیز در کلاس‌های سوادآموزی مخصوص افراد بی‌سواد ثبت‌نام‌شده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 1957 ساعت خبر : 3:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1957
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات