گلونی

آتش گریبان جنگل‌ها و مراتع پلدختر را هم گرفت

به گزارش پایگاه خبری گلونی قدرت‌اله ترابی‌نژاد، فرماندار پلدختر از آتش‌سوزی در منطقه کرکی این شهرستان خبر داد.

در پی همین خبر فرماندار پلدختر به خبرنگار گلونی گفت این آتش‌سوزی حوالی ساعت ۱۰ دیشب اتفاق افتاده است. نیروهای اطفاء حریق از دیشب در منطقه حضور دارند و خوشبختانه بخش بسیاری از آتش را خاموش کرده‌اند. اما صعب‌العبور بودن راه و کمبود امکانات اطفای حریق را با مشکل مواجه ساخته است. مهندس ترابی‌نژاد اظهار داشت بنده در حال حاضر هم در منطقه حضور دارم اما دلیل این حادثه هنوز مشخص نیست و میزان خسارات وارد شده از طریق این آتش‌سوزی هم هنوز برآورد نشده است.

پایان پیام

آتش‌سوزی جنگل

آتش‌سوزی جنگل یک نوع آتش‌سوزی کنترل‌ناپذیر است که در منطقه‌ای با گیاهان اشتعال‌پذیر در نواحی روستایی یا در طبیعت وحش روی می‌دهد. آتش‌سوزی جنگل با دیگر انواع آتش‌سوزی‌ها از نظر گستردگی، سرعت گسترش از منشأ، پتانسیل تغییر جهت ناگهانی و توانایی جهیدن از میان فضاهای خالی مانند جاده‌ها، رودخانه‌ها و دیگر نقاط اشتعال‌ناپذیر تفاوت دارد. آتش‌سوزی جنگل از نظر علت آتش‌سوزی، ویژگی‌های فیزیکی آن مانند سرعت پراکندگی، وجود مواد اشتعال‌پذیر و تأثیر آب‌وهوا بر آتش توصیف می‌شوند.

آتش‌سوزی جنگل پدیده‌ای معمول در استرالیا است، زیرا اقلیم این منطقه به‌طور کلی اقلیمی داغ و خشک است که همین اقلیم در همهٔ طول سال زندگی و زیرساخت‌های آن را در معرض خطر بسیار زیاد آتش‌سوزی قرار می‌دهد که این خطر در ماه‌های داغتر تابستان و بهار چند برابر می‌شود. در ایالات متحده هر ساله بین ۶۰٬۰۰۰ تا ۸۰٬۰۰۰ آتش‌سوزی جنگل روی می‌دهد که ۱۳ میلیون تا ۴۵ میلیون متر مربع زمین را هر ساله می‌سوزاند.

 فسیل‌ها و تاریخ بشر نشان می‌دهند که آتش‌سوزی جنگل می‌تواند با فواصل دوره‌ای پدید آید. آتش‌سوزی جنگل می‌تواند آسیب گسترده‌ای به زندگی و دارایی‌های بشر وارد نماید، ولی دارای اثرات سودمندی بر روی طبیعت وحش است. رشد و تولید مثل برخی از گونه‌های گیاهی بستگی به اثرات آتش دارد، گرچه آتش‌سوزی‌های بزرگ ممکن است تأثیر منفی اکولوژیکی در پی داشته باشند.

خروج از نسخه موبایل