گلونی

برنامه‌های سال جاری سازمان میراث فرهنگی لرستان

مدیرکل جدید میراث فرهنگی لرستان گفت: نیروی انسانی عامل پیشرفت، توسعه و تحول هر سازمانی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،سلیمانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: لرستان بعد از ظرفیت کشاورزی دارای ظرفیت گردشگری برای ایجاد اشتغال بوده و در راستای ایجاد زیرساخت‌‎ها استاندار لرستان نیز مصر است.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی نظیر ۴ خطه، فرودگاه‌ها، اتصال راه‎آهن دورود به خرم‎آباد برای بحث گردشگری در حال اجرا هستند، افزود: لرستان علیرغم مظلومیتی که دارد اما در بحث امنیت جزء استان‌های امن کشور محسوب می‎شود.

سلیمانی گفت: نیروی انسانی عامل پیشرفت، توسعه و تحول هر سازمانی بوده و نیاز است با دانش‎محوری و اخلاق‎مداری فضای اعتماد متقابل را ایجاد کند.

مدیر‎کل جدید میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: آزادسازی قلعه فلک‎الافلاک، هویت بخشی، مرمت و بهره‎برداری مناسب از بناهای تاریخی ساماندهی پل‌های تاریخی استان، احداث موزه مردم‎شناسی، تکمیل اطلس مردم‎شناسی، تشکیل بازارچه‎های صنایع دستی، عرصه محصولات صنایع دستی(مشبک،سفالی، فرش و گلیم) آموزش هنرهای سنتی استان در دانشگاه علمی کاربردی نقل مکان از ساختمان جدید میراث فرهنگی استان به سربازخانه قلعه فلک‎الافلاک از برنامه‎های سال جدید خواهد بود

پایان پیام

میراث فرهنگی چیست

میراث فرهنگی به کلیهٔ آثار باقی‌مانده از گذشتگان گفته می‌شود که دارای ارزش فرهنگی باشد. این آثار می‌تواند دربرگیرندهٔ آثار ملموس (مانند بناهای باستانی) یا آثار ناملموس (مانند آداب و رسوم یک منطقه) باشد که امروزه در حفظ آن برای آیندگان می‌کوشند.

میراث فرهنگی منحصربه‌فرد، غیرقابل جایگزینی و در میان نسل‌ها از ارزش و احترام برخوردار است. چیزهای کوچک‌تر ازجمله آثار هنری و دیگر شاهکارهای فرهنگی در موزه‌ها و گالری‌های هنری گردآوری می‌شوند در حالی که برخی دیگر هم‌چون بناهای باستانی در مجموع یک میراث فرهنگی شناخته می‌شود.

میراث بر جای مانده از گذشتگان در مطالعهٔ تاریخ بشر مؤثر هستند. حفظ آن‌ها نیازهای گذشتگان را بازگو می‌کند و در پس هر یک داستانی نهفته است. از دیدگاهی دیگر حفظ آثار می‌تواند به اعتبارسنجی خاطرات گذشتگان کمک کند.

خروج از نسخه موبایل