گلونی

به بهره‌برداری رسیدن فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی فیض‌آباد سلسله

SONY DSC

به گزارش پایگاه خبری گلونی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از به بهره‌برداری رسیدن فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی فیض‌آباد سلسله در هفته دولت خبر داد.

علی امید سیفی با بیان این مطلب اظهار داشت : فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی فیض‌آباد سلسله و همچنین خط اضطراری آب شرب شهر بروجرد از ایستگاه پمپاژ چشمه غازی به مخزن تپه چغا در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند .

سیفی بیان کرد : با افتتاح فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی فیض‌آباد سلسله ۶۰۰ هکتار از اراضی منطقه توسط آبیاری تحت فشار سیراب می‌شود و تا کنون برای این طرح هشتاد میلیارد ریال هزینه شده است. وی در خصوص خط اضطراری آب شرب شهر بروجرد از ایستگاه پمپاژ چشمه غازی به مخزن تپه چغا گفت : ۵ میلیارد ریال هزینه شده است. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطر نشان کرد : با توجه به اعتبارات مصوب سال  ۹۴ که حدود ۱۹۶ میلیارد تومان می‌باشد می‌توان شاهد جهش خوبی در به ثمر رسیدن پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای لرستان باشیم.

پایان پیام

آبیاری

آبیاری بکارگیری مصنوعی آب در زمین و خاک می‌باشد. به عبارت دیگر، آبیاری پخش آب روی زمین جهت نفوذ در خاک برای استفاده گیاه و تولید محصول است. هر چند فقط ۱۵ درصد از زمین‌های کشاورزی دنیا تحت آبیاری قرار دارند و ۸۵ درصد بقیه به صورت دیم و بدون آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند اما نیمی از تولیدات کشاورزی و غذای مردم جهان از همین زمین‌های آبی حاصل می‌شود؛ که این خود نشان دهنده اهمیت و نقش آبیاری در بخش کشاورزی است.

جریان آب این منابع در طول زمان هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی دائماً در حال تغییر می‌باشد و عموما کیفیت پایینی دارند جریان‌های حاصل از نزولات جوی، دارای دبی متغیری می‌باشند، ولی آن دسته که دارای منابع تغذیه زیرزمینی هستند مانند چشمه و قنات، تغییرات کمتری دارند.

ناخالصی‌های عمده این منابع از نوع فیزیکی و دارای مواد معلق معدنی و آلی می‌باشند و در صورت قرار گرفتن در معرض هوا عموماً ناخالصی‌های شیمیایی آنها مانند کلر، آهن، کربنات و بی کربنات اکسید می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل