گلونی

حضور هنرمندان لرستانی در جشنواره ملی آثار و تولیدات حوزه هنری

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، رئیس حوزه هنری لرستان از تدوین ۴ اثر مکتوب و انتشار آلبوم جدید موسیقی توسط این حوزه خبر داد.

محمدحسین امیدی‌پور گفت: حوزه هنری لرستان از ابتدای سال ۹۴ با رویکرد تمرکز بر تولید محصولات فرهنگی و هنری و برگزاری برنامه‌های فرهنگی بر مبنای ایده‌های خلاق فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: ما موفق شدیم چهار اثر مکتوب درحیطه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، ادبیات داستانی، شعر و سبک زندگی تالیف، تدوین و منتشر کنیم.

رئیس حوزه هنری لرستان به عرصه موسیقی اشاره کرد و ادامه داد: در این عرصه موسیقی ارکسترال جهت اجرای اثر با موضوع ایران اسلامی در جشنواره ملی آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری تولید شده است.

امیدی‌پور به انتشار آلبوم جدید موسیقی لرستان باعنوان «هه و ناز» اشاره کرد و بیان داشت: این آلبوم با صدای حشمت‌الله رجب‌زاده منتشر شده و در آن سعی شده علاوه بر نکات فنی، به لحاظ محتوایی نمونه‌ای فاخر از موسیقی لرستان عرضه شود.

وی افزود: تمامی این آثار به صورت سراسری چاپ و منتشر شده و در سطح کشور در دسترس علاقه‌مندان قرارمی‌گیرند.

این جشنواره در واقع یک فستیوال هنری و یک دوسالانه است

رئیس حوزه هنری لرستان به برگزاری جشنواره ملی آثار و تولیدات حوزه هنری در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: این جشنواره در واقع یک فستیوال هنری و یک دوسالانه است که سعی کردیم زمینه حضور شایسته و موفق هنرمندان لرستانی را در آن فراهم بیاوریم.

امیدی‌پور با اشاره به اینکه از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ۱۳۱ اثر در رشته‌های مختلف هنری از هنرمندان لرستانی پذیرفته شده است، تصریح کرد: هنرهای تجسمی با ۹۱ اثر و فیلم و انیمیشن با ۲۸ اثر بیشترین سهم را از این تعداد داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این جشنواره هفتم و هشتم و نهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود، عنوان کرد: در مقایسه با دوسالانه قبل که حوزه هنری لرستان با ۸۰ اثر حضور یافته بود شاهد رشد قابل توجهی در زمینه آثار تولیدشده توسط هنرمندان لرستانی هستیم که این موضوع نویدبخش حضور موفق تر هنرمندان لرستانی در این دوسالانه خواهد بود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل