گلونی

درباره قوم غرزن لر

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی:  برایم مثل روز روشن است که قضیه سوتفاهم است. مثل داستان سریال «سرزمین کهن» که بخش زیادی از آن سوتفاهم بود و هم عده‌ای از آن برای تفصیه حساب‌های سیاسی استفاده کردند و احساسات میهن‌پرستانه لرها را به بازی گرفتند. بعد از سرزمین کهن و سریال «جاده قدیم» حالا نوبت به سایت «انسجام ملی» رسیده است.

مدتی است که برخی تاکید می‌کنم برخی از فعلان مجازی لرستان یعنی لرستان و دیگر سرزمین‌های لرنشین اثبات خود را در حمله به سریال‌ها و حرف‌ها و سخن‌ها و سایت‌ها می‌بینند و هر بار چیزی برای حمله کردن پیدا می‌کنند تا به آن بتازند. این فعالان در طول سال اغلب بیکار هستند و کاری برای فرهنگ و ادب و هنر و تاریخ نمی‌کنند و فقط منتظر می‌مانند تا بهانه‌ای برای تاختن پیدا کنند. این افراد اغلب، تاکید می‌کنم اغلب، مثلا کمترین واکنشی درباره‌ی جک‌های لری ندارند و حساسیت‌شان فقط در برخی از مواقع بروز می‌کند. غم‌بارتر این است که فضای مجازی در حالی درگیر سایت انسجام ملی است که کشکان خشکیده است و لرستان با معضلات بسیاری مواجه است که هیچکدام به اهمیت آن سایت نیستند.

کم‌کم داریم به جای می‌رسیم که بگویند داریم شورش را درمی‌آوریم.

یقین دارم همان طور که گیلک‌‌ها و مازنی‌ها هم از این فهرست جا مانده‌اند به زودی به آن اضافه خواهند شد. اضافه شدن قوم لر به سایت انسجام ملی هیچ تغییری در وضعیت فرهنگی و معیشتی مردم لر ایجاد نمی‌کند اما کاش این همه انرژی صرف کارهایی می‌شد که آورده‌ای برای قوم لر داشته باشد. کم‌کم داریم به جای می‌رسیم که بگویند داریم شورش را درمی‌آوریم. لطفا کمپین‌های این طوری را متوقف کنید. کاری نکنید که تبدیل به قوم غُرزن ایرانی بشویم. ما وطن‌پرستیم. کاش طوری فعالیت کنیم که به نفع ایران‌مان تمام بشود.

پایان پیام

در این باره بخوانید: «جاده قدیم» دشمن فرضی است

خروج از نسخه موبایل