گلونی

دستگیری سارق لوازم و محتویات داخل خودرو

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، فرمانده انتظامی خرم‌آباد از دستگیری سارق لوازم و محتویات داخل خودرو و کشف ۳۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

حسین نجفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار کرد: در پی چندین فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در خرم‌آباد عوامل پلیس آگاهی این شهرستان با رصد دقیق جرایم و گشت‌های انتظامی موفق به شناسایی سارقی که در این راستا فعالیت داشت، شدند.

وی افزود: عوامل این پلیس ضمن اخذ مجوز قضائی طی عملیاتی ضربتی و منسجم سارق را دستگیر کرده و به مقر انتظامی دلالت دادند.

این مقام انتظامی در بازجویی‌های به عمل آمده به ۳۱ فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو اعتراف کرده و مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از وی کشف و ضبط شد.

پایان پیام

در مورد دزدی

دزدی یا سرقت در حقوق کیفری به گرفتن غیرقانونی اموال دیگران بدون رضایت آنها می‌گویند. به کسی که عمل دزدی را انجام می‌دهد دزد می‌گویند.

و یا تعریف دزدی از نگاهی دیگر: سوء استفاده از جهل یا غفلت شخصی برای به دست آوردن بخشی از اموال مادی یا معنوی وی به نفع خود یا دیگران.

دزدی در میان حیوانات مانند میمون‌ها هم صورت می‌گیرد.

راهکار کاهش سرقت

برای کاهش ارتکاب سرقت و دزدی انواع روش‌ها توسط بشر ابداع شده‌است. یکی از مهم‌ترین روش‌ها در نظر گرفتن قوانین حقوقی مختلف است که با در نظر گرفتن شرایط، شواهد و قراین برای مجرم اعمال می‌گردد. در کشور جمهوری اسلامی ایران این قوانین بر اساس قانون مجازات اسلامی تدوین شده‌است.

از دیگر روش‌ها علاوه بر اعمال قوانین حقوقی، می‌توان به ضد سرقت کردن انواع تجهیزات و وسایل مورد استفادهٔ انسان، اشاره نمود. برای مثال شاهد آن هستیم که خودروهای ضد سرقت، گوشی‌های ضد سرقت، درب‌های ضد سرقت، دوربین‌های مداربسته و دزدگیرها ساخته شده‌اند. از این ابزار که روز به روز تکنولوژی‌های پیشرفته تری را نیز شامل می‌شوند، می‌توان برای در امان ماندن از دزدی استفاده کرد.

خروج از نسخه موبایل