گلونی

دستگیری عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبر آنلاین، فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر گفت: مسببان و عاملان آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه‌های چارتا و کرکی این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ رضا داودی در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: با انجام کار اطلاعاتی و پیگیری ماموران انتظامی پاسگاه میانکوه غربی شهرستان و تعامل خوب اداره منابع طبیعی دو نفر از مسببین آتش سوزی کوه‌های چارتا و کرکی این شهرستان دستگیر شدند .

وی افزود: افراد دستگیر شده پس از انجام تشریفات قانونی و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و قانونی شهرستان معرفی شدند.
رئیس پلیس پلدختر خاطر نشان کرد: تلاش نیروی انتظامی شهرستان برای دستگیری سایر عاملان و مسببان آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع همچنان ادامه دارد.
وی افزود: به منظور حفاظت هرچه بیشتر از منابع طبیعی شهرستان از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در جنگل و مرتع موارد را به نیروی انتظامی به صورت دقیق و سریع گزارش کنند.
سرهنگ داودی ،حضور پر رنگ نیروهای مردمی را بسیار خوشحال کننده و امیدوار کننده توصیف کرد و از مردم شریف شهرستان در این خصوص به طور ویژه تقدیر و تشکر کرد.
فرمانده انتظامی پلدختراز مردم خواست همیشه یار و یاور منابع طبیعی باشند و در حفظ و صیانت از جنگل‌ها بکوشند.

پایان پیام

حفاظت محیط زیست

حفاظت محیط زیست به هرگونه عملیاتی که برای نگهداری محیط زیست یا جلوگیری از تخریب آن صورت می‌گیرد، گفته می‌شود. حفاظت از محیط زیست، عبارتست از تلاشی که به منظور حفظ سلامتی محیط و انسان‌ها، در سطوح شخصی، سازمانی یا دولتی، از محیط طبیعی محافظت می‌کند. با توجه به رشد جمعیت و تکنولوژی، محیط بیوفیزیکی گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود. این موضوع باید به رسمیت شناخته شود و دولت‌ها باید محدودیت‌هایی علیه فعالیت‌های تخریب محیط زیست ایجاد کنند. از سال ۱۹۶۰، جنبش‌های فعال زیست‌محیطی ایجاد شده‌اند که از مسایل مختلفی در این زمینه اطلاع دارند. هیچ توافقی در مورد میزان اثر فعالیت‌های انسانی بر روی محیط زیست وجود ندارد و اقدامات حفاظتی گاهی مورد انتقاد قرار می‌گیرند. موسسات علمی اکنون دوره‌های آموزشی را پیشنهاد می‌دهند، مثل مطالعات زیست‌محیطی، مدیریت محیط زیست و مهندسی محیط زیست، که تاریخچه و روش‌های حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهند.

خروج از نسخه موبایل