گلونی

«ملبورن» مناسب‌ترین شهر جهان برای زندگی

«ملبورنِ» استرالیا برای پنجمین سال متوالی عنوان “مناسب‌ترین شهر جهان برای زندگی” را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،شهر ملبورن توانست برای پنجمین سال متوالی از بین ۱۴۰ شهر جهان، رتبه نزدیک به ایده‌آل را به لحاظ معیارهای سکونت‌پذیر بودن به دست آورد.

در بررسی مناسب‌ترین شهرها برای سکونت از سوی واحد اطلاعاتی اکونومیست (EIU)، فاکتورهایی همچون خدمات درمانی، ثبات، آموزش، فرهنگ،‌ محیط زیست و فاکتورهای زیرساختی در نظر گرفته شد که شهر ملبورن نمره ۹۷٫۵ را کسب کرد.

در گزارش واحد اطلاعاتی اکونومیست آمده است:‌ همچنین شهر آدلایدِ استرالیا نیز با کسب نمره ۹۶٫۶ در جایگاه پنجم قرار گرفت. شهرهایی که بهترین رتبه را به دست آورده‌اند شهرهایی متوسط به لحاظ اندازه در کشورهای ثروتمندتر هستند که تراکم جمعیت آنها به نسبت پایین‌تر است.

تراکم پایین جمعیت می‌تواند امکان تحقق گسترده‌ای از فعالیت‌های تفریحی را فراهم سازد بدون آنکه سطح بالایی از ارتکاب جرائم را به همراه داشته باشد یا فشار مضاعفی بر زیرساخت‌ها وارد کند.

از ۱۰ شهر نخست این رتبه‌بندی، هفت مورد در استرالیا و کانادا بوده است. بررسی واحد اطلاعاتی اکونومیست نشان می‌دهد که ناآرامی‌های مدنی و فعالیت‌های خشونت‌آمیز، علت کاهش ثبات در سراسر جهان از جمله در فرانسه و تونس است. همچنین دمشق پایتخت سوریه در یک دوره پنج ساله با بیشترین میزان افت به لحاظ سطح سکونت‌پذیری روبه‌رو بوده است.

مسئولان شهری ملبورن با بیان اینکه کسب این جایگاه موفقیت قابل تحسینی است اما صد درصد رضایت‌بخش نیست، اظهار داشتند: ضرورت دارد در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل، سلامت و آموزش به منظور ایجاد اقتصادی مستحکم، سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش شبکه ای‌بی‌سی، کسب نمره ایده‌آل در بخش مراقبت‌های درمانی، آموزش و زیرساخت، فرهنگ، محیط زیست و ورزش تاییدکننده آن است که هیچ شهری از تمامی این ویژگی‌ها همچون ملبورن برخوردار نیست.

بنابر این گزارش، پنج شهری که بالاترین امتیاز را به لحاظ سکونت‌پذیری در دنیا کسب کرده‌اند شامل ملبورن در استرالیا، وین در اتریش، ونکوور در کانادا، تورنتو در کانادا و آدلاید در استرالیا هستند. همچنین پنج شهری که کمترین امتیاز را در این فهرست به دست آورده‌اند شامل طرابلس در لیبی، لاگوس در نیجریه، «پورت مورسبی» در پاپوآ گینه نو، داکا در بنگلادش و دمشق در سوریه هستند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل