گلونی

واحدهای آلاینده فاضلاب پلمپ خواهند شد

رئیس اداره محیط زیست خرم‎آباد می‎گوید: واحدهایی که سبب آلایندگی بیش از حد فاضلاب شهرک صنعتی خرم‎آباد می‎شوند و برای رفع این مشکل اقدام نکنند، پلمپ خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،کامران فرمان‎پور اظهار کرد: طبق صورت‎جلسه فرمانداری به واحدهایی که مستقر در شهرک صنعتی خرم‎آباد هستند و آلایندگی آب و فاضلاب دارند، اخطار داده‎ایم که رفع آلایندگی کنند و اگر این کار را انجام ندهند بدون شک پلمپ می‎شوند.

وی تصریح کرد: ۵ واحد آلاینده داریم که مهلت آنها یکی دو روز دیگر به پایان خواهد رسید و به احتمال زیاد مهلت ۱۰، ۱۵ روزه‎ای نیز می‏‎‎‎دهیم و باید در این مدت نسبت به رفع آلایندگی و نصب «پیش‎دست» اقدام کنند.

فرمان‎پور یادآور شد: این واحدها به علت مشکلات اقتصادی حدود سه ماه است که تعطیل هستند و شنیده‎ایم که تا پایان تابستان دوباره فعال خواهند شد و برای شروع فعالیت باید استانداردهای محیط زیست را رعایت کنند.

رئیس اداره محیط زیست خرم‎آباد تاکید کرد: زیرساخت‎های تصفیه‎خانه شهرک صنعتی خرم‎آباد آماده نیست و اگر این واحدها هم رفع آلایندگی کنند، باز هم نمی‎شود از تصفیه‎خانه استفاده کرد.

پایان پیام

تعریف شهرک صنعتی

شهرک صنعتی منطقه‌ای است که به منظور توسعه صنعتی و متمرکزشدن تولیدات صنعتی در نظر گرفته شده است. هدف از ایجاد شهرک صنعتی، توسعه صنعتی کشور در خارج از مناطق شهری است تا تاثیرات منفی بار صنعتی بر ساکنین شهری را به حداقل رسانده، آلایندگی را کم کرده و با دسترسی آسان به مسیر حمل و نقل، کمترین بار ترافیکی را در مناطق شهرنشین به بار آورد.

– عدم نیاز به دریافت مجوزهای جداگانه از ادارات مختلف

– مستثنی بودن از قانون شهرداری‌ها

– پرداخت نقد و اقساط هزینه‌های انتفاع از تاسیسات

– صدور رایگان و در اسرع وقت مجوزهای ساخت و ساز و پایان کار

– واگذاری اداره شهرک‌های صنعتی به هیأت امنای متشکل از صاحبان صنایع

– امکان اجاره یا خرید سالن‌های آماده برای تسریع در بهره برداری از واحد تولیدی

– بخشودگی قسمتی از هزینه‌های انتقاع از تاسیسات برای واحدهایی که زودتر از زمان پرداخت اقساط خود به بهره برداری می‌رسند.

– کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری به دلیل استفاده از خدمات مشترک سازماندهی شده شرکت شهرک‌های صنعتی از جمله آب، برق، تلفن، گاز و تصفیه خانه فاضلاب.

– در شعاع ۳۰ کیلومتری مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۳۰۰ هزار نفر، معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌ها فقط مشمول واحدهایی می‌شود که در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌باشند.

خروج از نسخه موبایل