گلونی

گروه تئاتر اریترین اندیمشک در جشنواره سراسری تئاتر رضوی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از اندیمشک پرس، نمایش «آسا» که از اندیمشک به عنوان نماینده استان خوزستان برای شرکت در دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی برگزیده شده بود قرار است طی روزهای آینده در بجنورد به روی صحنه برود.

این نمایش با نویسندگی و کارگردانی «مهدی آشوغ» و با موضوع امامزاده شاهزاده احمد(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در این جشنواره شرکت خواهد کرد.

محسن خدادادی، محمد لهراسبی، شکوفه جودکی، سارا مشعل و مهرنوش برلیان به عنوان بازیگر و آرش خوشنام ؛ آهنگساز و رضا خدادادی و وحید عشیری به عنوان نوازندگان این گروه هنری را در این جشنواره همراهی می‌کنند.

این جشنواره در موضوعاتی مانند شناخت اندیشه‌ها و زندگانی امام رضا(ع)، مضامین عالی فرهنگ رضوی، تاثیر اندیشه و آثار امام رضا(ع) در زندگی فردی و اجتماعی و شناساندن تأثیرات سیره امام رضا(ع) در زندگی انسان معاصر برگزار می‌شود.

گفتنی است نمایش «آسا» به کارگردانی مهدی آشوغ در تماشاخانه شمس در روز چهارم به روی صحنه خواهد رفت.

پایان پیام

اندیمشک را بهتر بشناسید

اندیمِشک از شهرهای شمال استان خوزستان است و در ارتفاع ۱۷۶ متری از سطح دریا، در کوه‌پایه زاگرس میانی قرار گرفته‌است. اندیمشک دارای سه سد با نام‌های کرخه، دز و بالارود است. این شهر یکی از مراکز عمده تجمع گویش‌وران زبان لری بالاگریوه‌ای است.  در فصل تابستان گرمای هوای اندیمشک تا حدود ۵۲ درجه سانتی‌گراد نیز رسیده‌است. فصل سرد آن نیز پر باران است. واژه اندیمِشک که دگرگون شده «اندی مُشک» است به معنای محلی که بوی خوش نافه ی آهو از آن می آید،

که در کنار خرابه‌های شهر قدیم «لور» و «اری‌ترین» ساخته شده‌است. لور شهری آباد بوده که مؤرخین نیز از آن نام برده‌اند، اما از قرون و سطی به بعد از آبادی آن کاسته شده و پس از آن رو به ویرانی نهاده‌است. اندیمشک دارای معدن شن، سنگ و گچ در ایستگاه شهبازان است اندیمشک با داشتن ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی و سه سد دز و کرخه و بالارودیکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تولید انرژی کشور محسوب می‌شود.

خروج از نسخه موبایل