آتشی که به جان جنگل‌های لرستان افتاد/ ۱۸+

آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهدشت لرستان از روز سه‌شنبه ۱۳ مرداد آغاز شد و تا کنون در برخی از نقاط ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، متاسفانه به علت نرسیدن مسئولان، کمبود نیرو، کمبود امکانات و صعب‌العبور بودن منطقه، آتش بخش بزرگی از منطقه را دربرگرفت و خسارت جبران‌ناپذیری به طبیعت لرستان وارد کرد. این فیلم ۲۳ ثانیه‌ای بازگوکننده عمق فاجعه است. فیلم را نیروی‌‌های مردمی تهیه کرده‌اند و در اختیار فعالان محیط زیست گذاشته‌اند.

‌مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۱۱۰ نقطه بحرانی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران، افزود: در بحث آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ۱۱۰ نقطه بحرانی در استان وجود دارد که در شهرستان کوهدشت ۱۷ نقطه بحرانی، پلدختر ۱۴، خرم‌آباد ۱۳، بروجرد ۱۱، الیگودرز ۱۰، سلسله ۱۰، دورود ۹، دلفان ۸ و در شهرستان ازنا نیز ۷ نقطه بحرانی شناسایی‌ شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در لرستان ۱۸ میلیارد تومان به جنگل‌ها و مراتع استان آسیب وارد شد، اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۰ مورد آتش‌سوزی جنگل و مراتع داشتیم و بیشترین حریق‌ها مربوط به شهرستان کوهدشت بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: کمبود اعتبار نیروی حفاظتی، افزایش بارندگی و پوشش گیاهی، صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی، کمبود امکانات و بالگرد امدادی و افزایش گردشگری از مهم‌ترین عوامل تشدیدکننده آتش‌سوزی‌های جنگلی و مراتع است.

نجفی با بیان اینکه ۱۵ هزار هکتار آتش‌بر در استان لرستان احداث شده است، اضافه کرد: امسال در برنامه ششم اعتبار موردنیاز برای مقابله با بحران آتش‌سوزی ۱۰۲ میلیارد ریال است و برای ایجاد پایگاه اطفاء حریق نیز ۸۰ میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است.

وی بیان کرد: از سال ۸۶ تا ۹۴، ۱۷ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان لرستان طی ۹۳۶ مورد آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر، خرم‌آباد و دوره چگنی جزء مناطق بسیار بحرانی، الیگودرز، سلسله، دلفان و رومشکان بحرانی جزء شهرستان‌های بحرانی و بروجرد، ازنا و دورود نیز نیمه بحرانی هستند.

کد خبر : 2846 ساعت خبر : 1:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2846
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات