آماده باش تمام نیروهای دولتی و غیر‌دولتی در کوهدشت تا روز پنجشنبه

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: یک فروند بالگرد متعلق به وزارت دفاع از تهران به سمت لرستان با ۴۰ هزار لیتر آب در حال حرکت است و در منطقه آتش‌سوزی ‌کوهدشت برای مهار این آتش حضور می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،محمد اصلانی در جلسه ستاد بحران استان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان کوهدشت ‌اظهار کرد: عصر روز سه‌شنبه جاری آتش‌سوزی در منطقه صعب‌العبور جنگل‌های کوهدشت لرستان گزارش و بلافاصله تمامی نیروهای مردمی و دولتی به این منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه وقوع آتش‌سوزی‌ها را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، افزود: باید در حالت آماده‌باش کامل به سر ببریم ‌تا اگر این‌گونه حوادثی رخ داد بتوانیم سریع وارد عمل شویم.

معاون عمرانی و هماهنگی استاندار لرستان با بیان اینکه این آتش‌سوزی صبح چهارشنبه مهار شد، تصریح کرد:‌ به دلیل اینکه آتش‌سوزی در بلوط به صورتی است که داخل تنه‌های آنها ‌خاموش نمی‌شود‌ مجدداً عصر روز گذشته این آتش‌سوزی در مناطق جنگلی کوهدشت آغاز که‌ با تلاش تمام نیروهای مردمی، بسیج، سپاه پاسداران، ارتش، نیروهای دولتی، بهیاران و … شب گذشته به صورت کامل مهار شد‌ و در حال حاضر تمام نیروها در منطقه به علت وقوع دوباره این آتش‌سوزی به صورت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

اصلانی یادآور شد: نیروهایی که به این مناطق اعزام می‌شوند باید از امکانات و تجهیزات اولیه مایحتاج انفرادی که حداقل آن یک بطری آب است، برخوردار باشند.

هیچ پدیده غیرعمد در این مکان مشاهده نشده است

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در این منطقه عمدی بوده و هیچ پدیده غیرعمد در این مکان مشاهده نشده است، از تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواست هرکدام ۱۰۰ دبه چهار لیتری جای آب را تهیه کنند تا در مواقع حساس بتوانند در اختیار نیروها قرار دهند.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم بالگرد ‌اعزام شده به این منطقه بتواند عملیات موفقی انجام دهد زیرا این منطقه بسیار صعب‌العبور بوده و همین باعث شده این آتش‌سوزی دیرتر از مناطق دیگر مهار شود.

اصلانی اضافه کرد: تا فردا تمام نیروهای دولتی و غیر‌دولتی در این منطقه مستقر هستند و آمادگی کامل این را دارند تا در صورت بروز حادثه مجدد آن را مهار کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: آتش‌سوزی در شهرستان پلدختر و کوهدشت عمدی بوده و هیچ دلیلی بر سهوی بودن آن وجود ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 2860 ساعت خبر : 8:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2860
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات