اجرای طرح سیل‌بند در شهرهای سیل‌خیز مازندران

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: طرح سیل‌بند در تمامی شهرهای سیل‌خیز مازندران اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، علی نبیان امروز در بازدید نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از سوادکوه گفت: تمامی آمارهای منتشر شده از میزان خسارات سیل اخیر کذب است و عدد و ارقام فقط توسط بنده و استاندار اعلام می‌شود.

وی از تصویب طرح سیلاب استان مازندران در هیئت دولت خبر داد و بیان کرد: این طرح در هیات دولت تصویب و در سال قبل رقمی از این بودجه اختصاص می‌یابد.

نبیان با اشاره به اینکه باید طرح سیل بند را در تمامی نقاط مازندران اجرایی کنیم، یادآور شد: مانند طرحی که در شرق استان و در شهرستان بهشهر پس از سیل ۹۱ اجرا شده و دیگر در این مناطق شاهد سیل نبودیم.

نبیان افزود: در زمان وقوع سیل در استان مازندران به دلیل بارش شدید باران و خیل عظیم مسافران و گره ناگسستنی ترافیکی، بازگشایی راه‌های مواصلاتی شهرستان‌ها برای مدیریت خروج مسافران از استان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تمامی محورهای خروجی استان در زمان سیل، رانش رخ داده بود، عنوان کرد: در شهرستان سوادکوه تاکنون رانش رخ نداده بود، اما این بار سوادکوه نیز دچار بحران شد که با کمک شهرداری و اداره راه و شهرسازی توانستیم محور را در شهرستان سوادکوه بازگشایی کنیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران یادآور شد: در کندوان نیز بازگشایی صورت پذیرفت، اما در آزادراه تهران-شمال مشکلاتی پدید آمد که بازگشایی را دچار مشکل کرد.

این مسئول با اعلام اینکه در ساعات اولیه حادثه، قطعی آب و برق و بسته شدن‌ را‌ه‌های مواصلاتی مشکلاتی را ایجاد کرده بود، گفت: هم اکنون قریب به ۹۸ درصد راه‌های استان بازگشایی شده، ولی این اقدامات اولیه است که با تجهیزات و اعتبارات استانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای ایجاد راه ایمن، احداث دیوار حائل سنگی نیاز به اعتبارات دیگر دارد که برآوردهای نهایی روز شنبه تحویل استانداری مازندران می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران از نبود امکاناتی مانند بالگرد برای شرایط بحرانی در استانداری مازندران گلایه ‌و عنوان کرد: در حادثه اخیر صبح درخواست بالگرد از هلال‌احمر کردیم اما این بالگرد حوالی ساعت ۴ برای پرواز در اختیار قرار داده شد و تنها توانستیم از مناطقی مانند ‌چرات بازدید کرده و امکانات اولیه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

پایان پیام

کد خبر : 2309 ساعت خبر : 11:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2309
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات