احداث آسمانخراش ۱۲۱ طبقه‌ای در پایتخت

به گزاش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان با اشاره به برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی فناوری احداث آسمانخراش‌ها از احداث آسمانخراش ۱۲۱ طبقه‌ای در تهران خبر داد، گفت:هم‌اکنون در حال بررسی ۱۱ نقطه برای ساخت این آسمانخراش هستیم.

منوچهر خواجه دلویی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در حوزه ساختمان سال‌هاست در بخش ساختمان فعالیت دارد و قاعدتا بنیاد تو این حوزه بخواهد فعالیت کند باید رسالت داشته باشد. به عبارت دیگر کاری که شرکت‌های معمولی را انجام دهد، باید در این حوزه کاری کند که هم در جهت فناوری، هم کیفیت کار و مدیریت به صنعت ساختمان کشور کمک شود.

وی تصریح کرد: تصمیم داریم هم در بخش بلند مرتبه سازی در این جهت نسبت به طراحی و ساخت آسمان‌خراش‌ها اقدام کنیم که یک دانشگاه برای دست‌اندرکاران و دانشگاهیان این بخش خواهد بود، ضمن این‌که در حوزه انبوه‌سازی نیز وارد می شویم.

وی با تاکید بر این‌که تلاش می‌کنیم از نیروهای متخصص ایرانی داخل و خارج کشور برای طراحی و ساخت آسمانخراش استفاده کنیم، بیان کرد: در اولین قدم در حوزه بررسی تئوری کنفرانس “آموزه‌ها و چالش‌های طراحی و اجرای آسمان‌خراش‌ها” در تهران برگزار شد و در ادامه مطالعات کار ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم با تعریف پروژه مناسب قدم‌های بعدی را برداریم.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان یادآور شد: در فاز اول روی مکان‌یابی ساخت آسمانخراش‌ها متناسب با ضوابط شهرسازی و طرح جامع کار می‌کنیم و تمامی نکات فنی مطرح شده در کنفرانس را در ساخت رعایت کنیم.

خواجه دلویی با بیان این‌که فکر می‌کنم اوایل سال آینده نقطه قطعی -ساخت آسمانخراش- و مطالعات نهایی جمع‌بندی شود،  گفت: هم‌اکنون ۱۱ نقطه در تهران برای این کار در حال بررسی بوده و پهنه‌هایی است که در طرح جامع امکان ساخت‌های ۱۰۰ طبقه به بالا در آنها وجود دارد.

وی با بیان این‌که آسمانخراش مذکور ۱۲۱ طبقه خواهد بود،  تاکید کرد: کاربری این آسمان‌خراش‌ها عمومی، ترکیبی از فرهنگی، تجاری و اداری خواهد بود.

وی در رابطه با فناوری احداث آسمانخراش در کشور نیز افزود: طراحی سازه اساسی‌ترین گام ساخت آسمان‌خراش‌هاست و متخصصان تراز اول دنیا در این بخش ایرانی‌ها هستند، در نتیجه مشکلی در این زمینه نداریم و در اجرا نیز به تدریج از پیمانکاران ایرانی استفاده می‌کنیم.

به گفته وی، در ساخت این سازه از فناوری‌های روز دنیا و متخصصان ایرانی مقیم خارج استفاده می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 3038 ساعت خبر : 1:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3038
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات