اختصاصی/ ترهان همچنان می‌سوزد

گزارش ویژه پایگاه خبری گلونی از سرترهان که در ساعت ۱۶:۳۰ روز ۲۲ مرداد تهیه شده است.

محسن یاراحمدی از خبرنگاران خرم‌آبادی در گفت‌وگویی با گلونی گفت: ساعت ۱۱ صبح امروز به منطقه رسیدیم و از بخشداری درخواست ماشین کردیم که گفتند ماشین نداریم و از ما خواستند برای رفتن به بالای کوه آب‌معدنی بخریم و فاکتورش را ارایه کنیم. بعد از رایزنی‌ها، آقای گراوند مسئول علوم‌پزشکی سرترهان یک شاسی‌بلند در اختیار ما گذاشت و به منطقه رفتیم. واقعا صعب‌العبور است. به سختی خودمان به ارتفاعات رساندیم. آتش در برخی جاها هنوز روشن بود.

الان هم روشن است و داریم خاموش می‌کنیم. گُله‌گُله آتش‌سوزی است هنوز. الان ۳۰ نفر در منطقه هستیم. به جز بچه‌های اداره برق سرترهان بقیه محلی و داوطلب هستند. ما هم چند نفری از خرم‌آباد آمده‌‌ایم. گروه کوهنوری کوهدشت هم هست. سعی می‌کنیم تا شب همه آتش را خاموش نکنیم و برگردیم. البته امروز پنج‌شنبه است و مسئولین در دست‌رس نیستند. حدا کند ختم به خیر بشود. دست‌مان مانند همیشه خالی است. شاخه درخت داریم و بیل.

گزارش اختصاصی تصویری از سرترهان به زوری ارسال می‌شود.

پایان پیام

تعریف آب معدنی

آب معدنی آبی است که نسبت به آب معمولی از نظر میزان مواد معدنی، نوع مواد معدنی و گاز و همچنین درجه حرارت تفاوت داشته باشد.
آب‌های معدنی، از چشمه‌های طبیعی یا چشمه‌هایی که مصنوعی ایجاد کرده‌اند، جریان دارند و آن‌ها را در همان سرچشمه در ظرف مخصوصی پر می‌کنند و برای مصرف حمل می‌نمایند. آب چشمه‌ها به‌طور کلی دارای نمک‌هایی هستند که در موقع عبور آب از سطح زمین در آن حل شده باشد. مقدار این نمک‌ها در آب‌های معدنی به‌ مراتب زیادتر و حداقل به یک در هزار می‌رسد.

در آب معدنی ترکیباتی مانند نمک‌های ید و ترکیبات آرسنیک و ترکیبات گوگرددار و مواد رادیواکتیو و نظیر آن‌ها وجود دارد که در آب معمولی نیست. از آنجائیکه ترکیبات قشر زمین در نقاط مختلف، متفاوت می‌باشد، ترکیبات آب‌های معدنی هم فرق می‌کند.

کد خبر : 3266 ساعت خبر : 3:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3266
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات