استاندار لرستان: باید جای سرانه مصرف و درآمد عوض شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، استاندار لرستان گفت: در نرخ سرانه مصرف، لرستان پنجمین استان کشور است و در سطح سرانه درآمدی بیست و هشتمین استان محسوب می‌شود که اگر دنبال توسعه واقعی هستیم باید جای سرانه مصرف و درآمد عوض شود.

هوشنگ بازوند ظهر امروز در جشنواره کارآفرینان برتر استان لرستان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد،‌ اظهار کرد: مشکل توسعه استان لرستان را باید خودمان حل کنیم و اگر منتظر دیگران باشیم، مشکلات لرستان حل نمی‌شود.

وی افزود: اگر امروز شاهد سه رتبه کاهش بیکاری در استان هستیم با تلاش مسئولان و همه مردم استان صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: اگر امروز به فکر توسعه فرودگاه هستیم، استان‌های دیگر ۳۰ سال پیش این کار را انجام داده‌اند از این رو ما نیز باید تلاش کنیم زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان فراهم کنیم.

بازوند یادآور شد: توسعه سطحی در لرستان جوابگو نیست و اگر می‌خواهیم منابع مردم تأمین شود و سرانه درآمدی آنها افزایش یابد باید به دنبال توسعه عمقی باشیم.

استاندار لرستان گفت: در نرخ سرانه مصرف لرستان پنجمین استان کشور است و در سطح سرانه درآمدی بیست و هشتمین استان محسوب می‌شود که اگر دنبال توسعه واقعی هستیم باید جای سرانه مصرف و درآمد عوض شود.

بازوند عنوان کرد: عوامل زیادی در بحث توسعه‌نیافتگی استان لرستان وجود دارد که بخشی از این عوامل شامل بیکاری، اعتیاد، بزهکاری، ضعف سرمایه اجتماعی و … است.

استاندار لرستان گفت: عدم افزایش فرهنگ کار، غریب بودن بخش خصوصی، عدم اعتماد به بخش خصوصی و … می‌تواند در توسعه‌نیافتگی این استان تأثیرگذار باشد.

بازوند افزود: هزینه کالاهای تولیدی کارآفرینان باید پایین بیاید تا بتوانند روی پای خود بایستند و ما نباید از نرخ بیکاری نخست کشور لذت ببریم از این رو یکی از موانع توسعه استان لرستان همین نرخ بیکاری بالا است.

این مسئول گفت: از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور اگر نتوانیم ۵ هزار میلیارد تومان آن را به استان بیاوریم ضعف از ناحیه ما است، پس باید تلاش کنیم شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان فراهم شود تا بتوانیم از این نقدینگی استفاده کنیم.

وی از معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست نسبت به اصلاح برخی از بخشنامه‌های دوپهلو اقدام کنند تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانند به خوبی از این شرایط استفاده کنند.

پایان پیام

 

کد خبر : 2616 ساعت خبر : 3:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2616
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات